Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/14562
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorسي مرلبط, علي-
dc.date.accessioned2024-05-07T10:28:56Z-
dc.date.available2024-05-07T10:28:56Z-
dc.date.issued2024-04-29-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/14562-
dc.description.abstractيعد "مصطفى دركاش" من النقاد اتٞزائريتُ الفاعلتُ بُ الدرس النقدم ات١عاصر، تٔحاكلاتو اتٞادة بُ تٖرير ات١نظومة النقدية من سطحية التناكؿ كالارتقاء بها صوب آفاؽ القراءة الناضجة، كفق أصداء ات١ستجدات الثقافية كات١عرفية، تْس أكادتٯي را وؽ ككاعد، كشف عن تٚلة الأعماؿ ا﵀ققة بُ مساره القرائي للظواىر الأدبية كالقضايا النقدية. فما ىي ا﵀مولات ات١عرفية كات١نهجية التي ت٭وزىا مؤلف "ات١رايا"؟ كذختَة ثقافية؟ ككيف أفاد من ثقافة عصره؟ كما ىي خصائص القراءة النقدية عنده؟.en_US
dc.description.sponsorshipMustafa Darwache" is considered one of the Algerian critics active in the contemporary critical lesson, with his serious attempts to liberate the monetary system from the superficial approach and elevate it towards the horizons of mature reading, according to the echoes of cultural and cognitive developments, with a sophisticated and promising academic sense, he revealed the total works achieved in his reading path of phenomena Literary and monetary issues. What are the cognitive and methodological predicates possessed by the author of "Mirrors"? As a cultural relic? How did he benefit from the culture of his time? What are the characteristics of critical reading for him?en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherكلية الآداب و اللغاتen_US
dc.subjectالدرس النقدم؛ ات١نظومة النقدية؛ القراءة الناضجةen_US
dc.titleالمنجز النقدي الأدبي الجزائري المعاصر " قراءة في أعمال مصطفى درواشen_US
dc.typeThesisen_US
Collection(s) :Doctorat

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
المنجز النقدي الأدبي الجزائري المعاصر .pdf3,69 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.