Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/14441
Titre: اثر الرسالة الاعلانية على السلوك الاستهلاكي للاطفال : استقصائية لاطفال مدينة تيارت
Auteur(s): خليل, أسماء
Mots-clés: الإعلان
سلوك المستهلك
سلوك الإستهلاكي للطفل
الاعلان والطفل
Date de publication: 23-mai-2017
Editeur: جامعة ابن خلدون-تيارت
Résumé: تبحث الدراسة في مضمون الاعلانات وأثرها على سلوك الاطفال الاستهلاكي ولكن أهمية موضوعها في دور الاعلانات المتخصصة للأطفال في سلوكه الاستهلاكي باعتبارهم لبنة المجتمع ، ولكونهم لهم القابلية لتقبل اي معطي يقدم، من خلال دراستنا الاستقصائية لعينة من الأطفالتوصلنا الى النتائج التالية: ان للوسائل الاعلامية علاقة مع الاعلانات المقدمة للأطفال بكون الأطفال يشاهدون الاعلانات التي تعرض في التلفزيون بنسبة 64%.
Description: This study investigates the content of advertisements and their impact on children's behavior. The importance of this topic comes from the role of these specialized advertisements for children in their consumer behavior as the corner stone of society and because they have the ability to accept any given factor. Through our sample survey of children we found out that: * Media outlets have a relationship with children's advertisements, since children watch 64% of TV ads compared to other means, Therefore they are influenced and certified by what it contains. *There are no statistically significant differences between the advertised product and the gender of the child, especially the food products. Children do not differ in favor of products because most products are for both genders. *Advertising affects the consumer behavior of the child through its attractive designs and exploitation of innate innocence, which creates the need and desire of the child.
URI/URL: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/14441
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.COM.2017.17.pdf2,84 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.