Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/14420
Titre: واقع إدارة العلاقات العامة الرقمية بالمؤسسة الخدماتية الجزائرية دراسة ميدانية لمؤسسة اتصالات الجزائر تيارت
Auteur(s): بن جلالي, هناء
زوالي, فاطمة
وكريف, خولة
Mots-clés: المؤسسة الخدماتية
إدارة
العلاقات العامة الرقمية
Date de publication: jui-2023
Editeur: جامعة ابن خلدون-تيارت
Résumé: تهدف دراستنا إلى معرفة واقع إدارة العلاقات العامة الرقمية في مؤسسه اتصالات الجزائر تيارت يرجع الى أسباب موضوعيه معرفه مدى تطبيق العلاقات العامة الرقمية في المؤسسة اتصالات الجزائر تيارت والهدف الرئيسي لموضوع دراستنا معرفه مكانه وواقع اداره العلاقات العامة الرقمية في مؤسسه الاتصالات الجزائر تيارت أضافه الى أهداف فرعيه الكشف عن مختلف نشاطات العلاقات العامة الرقمية الموجهة لجمهور الداخلي والتعرف على وسائل التكنولوجيا الحديثة الإدارة العلاقات العامة الرقمية المستخدمة مع الجمهور الداخلي أضافه الى استراتيجيات اداره العلاقات العامة الرقمية المستعملة مع الجمهور الداخلي وأخيرا أهم تحديات التي تواجهها اداره العلاقات العامة الرقمية مع جمهورها الداخلي وفي إطار الاستفادة من الدراسات السابقة حول موضوع اداره العلاقات العامة الرقمية في المؤسسة الخدماتية اخترنا موضوعات ذات صله مباشره وغير مباشره قصد الاستفادة التي تحصلنا عليها انها كشفت لنا أمور جوهريه مرتبطة بإدارة العلاقات العامة الرقمية ويندرج موضوع دراستنا اداره العلاقات العامة الرقمية في مؤسسه الخدماتية تحت منظور النظرية البنائية الوظيفية باعتماد على المنهج المسحي وأداه الاستبيان والمقابلة بحيث يتضمن البحث الجانب النظري مقسم الى فصلين الفصل الأول اداره العلاقات العامة بين الحديث والتقليد والفصل الثاني اداره العلاقات العامة الرقمية في المؤسسة الخدماتية وأظهرت نتائج الدراسة ان اتصالات الجزائر تيار تعطي أهميه كبيره للعلاقات العامة الرقمية
Description: Our study aims to know the reality of digital PR management in Algeria Telecom Tiaret due to objective reasons knowing the extent of application of digital public relations in the organization Algeria Telecom Tiaret and the main objective of our studyis knowing its place and the reality of digital public relations management in Algeria Telecom Tiaret in addition to sub-objectives disclosure About the various digital public relations activities directed to the internal audience and identifying the modern technology means of managing digital public relations used with the internal audience in addition to the strategies of managing digital public relations used with the internal audience and finally the most important challenges that the digital public relations department faces with its internal audience In the framework of benefiting from previous studies on the issue of managing digital public relations in the service organization, we chose topics related directly and indirectly in order to benefit that we obtained that they revealed to us fundamental matters related to the management of digital public relations. Functional constructivism based on the survey methodology and the questionnaire and interview tool so that the research includes the theoretical side divided into two chapters, the first chapter is the management of public relations between hadith and tradition and the second chapter is the management of digital public relations in the service institution.
URI/URL: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/14420
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.COMU.2023.30.pdf7,52 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.