Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/13831
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorلبيوض, أسامة-
dc.contributor.authorخلوط, يوسف-
dc.date.accessioned2023-11-16T13:30:28Z-
dc.date.available2023-11-16T13:30:28Z-
dc.date.issued2023-06-06-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/13831-
dc.descriptionIn a world where markets are complex, competition is intense, innovations are rapidly paced, and new products emerge with a very short life cycle, organizations had to adopt new methods to maintain market share and meet the needs of their customers, generate new needs continuously and achieve a competitive advantage through which they can overcome their competitors, where marketing innovation is the main focus of these methods as one of the factors of excellence. Marketing innovation is the subject of interest of academics and practitioners in the field of marketing because of its positive impact on the success of the institution in marketing, and in this context this study aimed to highlight the role and importance of marketing innovation in raising and improving the competitive advantage of the service institutionen_US
dc.description.abstractفي عالم تتعقد فيه الأسواق وتشتد فيه المنافسة وت ا زيد سرعة إيقاع الإبتكا ا رت وظهور منتجات جديدة مع قصر شديد في دورة حياتها، كان لابد للمؤسسا ت تبني أساليب جديدة للمحافظة على حصتها السوقية وتلبية إحتياجا ت عملائها، وتوليد حاجات جديدة بشكل مستمر و تحقيق ميزة تنافسية تستطيع من خلالها التغلب على منافسيها، حيث يعد ا لإبتكار التسويقي المحور الأساسي لهذه الأساليب باعتباره أحد عوامل التميز . يعد الإبتكار التسويقي موضوع إهتمام الأكاديميين والممارسين في مجال التسويق وذلك لما له من تأثير إيجابي على نجاح المؤسسة تسويقيا، وفي هذا السياق هدف ت هذه الد ا رسة إلى إب ا رز دور وأهمية الإبتكار التسويقي في رفع وتحسين الميزة التنافسية للمؤسسة الخدماتيةen_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدون-تيارتen_US
dc.subjectالإبتكا رen_US
dc.subjectالإبتكار التسويقيen_US
dc.subjectالميزة التنافسيةen_US
dc.titleدور الإبتكار التسويقي وأثره على الميزة التنافسية للمؤسسات الخدماتيةen_US
dc.typeThesisen_US
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.COM.2023.157.pdf2,55 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.