Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/13802
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorبراهيم, سهام-
dc.contributor.authorبن شريف, خديجة-
dc.date.accessioned2023-11-15T09:38:11Z-
dc.date.available2023-11-15T09:38:11Z-
dc.date.issued2023-06-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/13802-
dc.descriptionThis study aims to identify the extent of the impact of marketing research on the quality of health service in the mimoni AL_Taher clinic in sougueur Tiaret To achieve the objectives of this study, a questionnaire was designed for the medical and administrative staff, study questions using the statistical package for social scienoes spss program. Through this study, there is an impact on marketing for health serviceen_US
dc.description.abstractتهدف هذه الدراسة إلى التعرف على مدى تأثير بحوث التسويق على جودة الخدمة الصحية في عيادة ميموني الطاهر بالسوقر، تيارت، ولتحقيق أهداف هذه الدراسة تم تصميم استبيان للطاقم الطبي والاداري، حيثوزعت الاستمارات على عينة قدر حجمها ب (29 ) فرد وذلك لغرض اختبار الفرضيات للإجابة على أسئلة الدراسة باستخدام برنامج الحزمة الإحصائية للعلوم الاجتماعية spss لعرض وتحليل نتائج الدراسة. وتوصلنا من خلال هذه الدراسة إلى صحة فرضيات الدراسة أي أنه يوجد تأثير لبحوث التسويق على جودة الخدمة الصحية.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدون-تيارتen_US
dc.subjectبحوث التسويقen_US
dc.subjectالخدمة الصحيةen_US
dc.subjectعيادة ميموني الطاهرen_US
dc.subjectابعاد جودة الخدمات الصحيةen_US
dc.titleأهمية بحوث التسويق للارتقاء بجودة الخدمة الصحيةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TH.M.COM.2023.154.pdf2,22 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.