Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/13800
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorعزوز, لخضر-
dc.contributor.authorعسول, خالد بن عيسى-
dc.date.accessioned2023-11-15T09:29:17Z-
dc.date.available2023-11-15T09:29:17Z-
dc.date.issued2023-06-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/13800-
dc.descriptionThe study was conducted to determine the role of entrepreneurial marketing in supporting the competitive capability of “Algerian Telecommunications” Company, specifically the Tiaret agency. The study employed a descriptive-analytical methodology and a case study approach. A questionnaire was used as the main tool, and 40 questionnaires were distributed to the agency's employees. The main hypotheses of the study focused on the absence of a relationship between all aspects of entrepreneurial marketing and competitive capability, the lack of an impact of entrepreneurial marketing on competitive capability, and finally, the absence of differences in the impact of entrepreneurial marketing on competitive capability based on personal information. The statistical software for social sciences (SPSS) was used to analyze the study data. The results indicated a relationship between all aspects of entrepreneurial marketing and the competitive capability of Algerian Telecommunications Company, Tiaret agency. Furthermore, there is an impact of entrepreneurial marketing on the competitive capability within the organization. Additionally, there were differences found in the impact of entrepreneurial marketing on competitive capability based only on the gender factor within the organizationen_US
dc.description.abstractتم تنفيذ الدراسة لتحديد دور التسويق الريادي في دعم القدرة التنافسية لمؤسسة اتصالات الجزائر، وتحديداً وكالة تيارت. استخدمت الدراسة المنهج الوصفي التحليلي وأسلوب دراسة الحالة. تم استخدام الاستبانة كأداة رئيسية، وتم توزيع 40 استمارة على موظفي الوكالة. تركزت الفرضيات الأساسية للدراسة على عدم وجود علاقة بين جوانب التسويق الريادي بأكملها والقدرة التنافسية، وعدم وجود تأثير من التسويق الريادي على القدرة التنافسية، وأخيرًا، عدم وجود فروق في تأثير التسويق الريادي على القدرة التنافسية بناءً على المعلومات الشخصية. تم استخدام برنامج الإحصاء للعلوم الاجتماعية SPSS في تحليل بيانات الدراسة. أظهرت النتائج أنه يوجد علاقة بين جميع جوانب التسويق الريادي والقدرة التنافسية لمؤسسة اتصالات الجزائر وكالة تيارت. كما أن هناك تأثيرًا للتسويق الريادي على القدرة التنافسية في المؤسسة. وأيضًا، تبين وجود فروق في تأثير التسويق الريادي على القدرة التنافسية بناءً على عامل الجنس فقط في المؤسسةen_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدون-تيارتen_US
dc.subjectالتسويق الرياديen_US
dc.subjectالمؤسسةen_US
dc.subjectالقدرة التنافسيةen_US
dc.subjectمؤسسة اتصالات الجزائرen_US
dc.titleالتسويق الريادي وأثره في دعم القدرة التنافسية للمؤسسةen_US
dc.typeThesisen_US
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.COM.2023.152.pdf2,3 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.