Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/13799
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorسويدي, بومدين-
dc.contributor.authorرابح, يحيى-
dc.date.accessioned2023-11-15T09:25:22Z-
dc.date.available2023-11-15T09:25:22Z-
dc.date.issued2023-06-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/13799-
dc.descriptionThis study aims to identify e-marketing and its requirements in the economic enterprise through a case study of Algeria Telecom, Tiaret branch. To achieve this goal, we prepared a questionnaire to measure the attitudes of the employees working in the e-marketing department in the organization regarding the subject of the study. So that the studied sample consisted of 30 employees representing all employees in this department. We also analyzed the data obtained from their answers using the statistical package for social sciences spss. One of the most important results we have reached is that the employees have a positive attitude towards the organization’s e-marketing requirements, by adopting effective e-marketing methods that contribute to preserving customers and providing them with a good infrastructure that helps apply e-marketing mechanisms and competent frameworks with scientific ability in the field of marketing and electronicen_US
dc.description.abstractتهدف هذه الدراسة إلى التعرّف على التسويق الالكتروني ومتطلّباته في المؤسّسة الاقتصادية من خلال دراسة حالة مؤسسة اتصالات الجزائر فرع تيارت. ولتحقيق هذا الهدف، قمنا بإعداد استمارة استبيان لقياس توجهّات الموظفين العاملين بقسم التسويق الالكتروني في المؤسسة، حول موضوع الدراسة. بحيث تمثلت العيّنة المدروسة في 30 موظف يمثلون كل الموظفين بهذا القسم. كما قمنا بتحليل البيانات المتحصّل عليها من إجاباتهم باستخدام برنامج الحزمة الاحصائية للعلوم الاجتماعية spss. ومن أهمّ النتائج التي توصلنا إليها أنّ الموظفين لديهم توجه إيجابي نحو متطلبات التسويق الالكتروني بالمؤسسة، وذلك من خلال تبني أساليب تسويقية الكترونية فعالة تساهم في المحافظة على الزبائن وتوفرها على بنية تحتية جيدة تساعد على تطبيق آليات التسويق الالكتروني والإطارات الكفأة ذوي القدرة العلمية في الميدان التسويقي والالكترونيen_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدون-تيارتen_US
dc.subjectالتسويقen_US
dc.subjectالتسويق الالكترونيen_US
dc.subjectاتصالات الجزائرen_US
dc.titleالتسويق الالكتروني متطلباته في المؤسسةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TH.M.COM.2023.151.pdf3,36 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.