Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/13721
Titre: استخدامات الذكاء الاصطناعي في العمليات البنكية
Auteur(s): عابدي, ابراهيم
Mots-clés: الذكاء الاصطناعي
البنوك
التكنولوجيا
جودة العمليات البنكية
Date de publication: jui-2023
Editeur: جامعة ابن خلدون-تيارت
Résumé: مع ارتفاع التكاليف التشغيلية الى اتجاه البنوك نحو تبني نحو تبني الذكاء الاصطناعي وذلك من اجل تحسين كفاءة البنوك واستغلال إمكانياته وتفعيل قدراتها للوصول الى اقل تكلفة ممكنة وبمستوى جيد لتعزيز مكانته في السوق والحد من التكاليف التشغيلية والتقرب اكثر من العملاء بالشكل الذي ينعكس على أداء هذه البنوك. وتهدف هذه الدراسة الى ابراز مختلف تطبيقات واستخدامات الذكاء الاصطناعي في البنوك على اعتباره محاكات للذكاء البشري وضرورة البنوك في مواكبة نطور الذكاء الاصطناعي من اجل تعزيز كفاءة البنوك، ومن ثم توصلت دراستنا إلى أن وجود التقنيات الحديثة يساعد البنوك على تطوير أدائها من خلال تحسين جودة العمليات البنكية، كما يساهم في تحقيق عامل التنويع في طرق عرض العملية من خلال القنوات البنكية المتعددة التي تبنتها البنوك عبر الزمن، منها: القنوات التقليدية، الصراف الآلي، الأنترنت، بالإضافة إلى برامج الذكاء الاصطناعي المستخدمة في عمليات البنكية ودورها في تسهيل هذه العمليات، وكل هذا هدفه واحد هو الوصول إلى تقديم أفضل الخدمات ورضا العميل.
Description: The important technological transformations that the world has known for many decades, and the intensification of competition in the banking sector with the rise in operating costs, prompted banks to adopt artificial intelligence in order to improve the efficiency of banks and exploit its capabilities and activate their capabilities to reach the lowest possible cost and at a good level to enhance its position in the market. Reducing operational costs and getting closer to customers in a way that is reflected in the performance of these banks. This study aims to highlight the various applications and uses of artificial intelligence in banks as simulations of human intelligence and the need for banks to keep pace with the development of artificial intelligence in order to enhance the efficiency of banks, and then our study concluded that the presence of modern technologies helps banks to develop their performance by improving the quality of banking operations It also contributes to achieving the factor of diversification in the methods of presenting the process through the multiple banking channels that banks have adopted over time, including: traditional channels, automated teller machines, and the Internet, in addition to the artificial intelligence programs used in banking operations and their role in facilitating these operations, and all of this is its goal. One is to reach the best service and customer satisfaction.
URI/URL: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/13721
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.COM.2023.75.pdf2,43 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.