Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/13668
Titre: الإدارة الذكية ومساهمتها في تحسين الخدمات العمومية
Auteur(s): خالدي, حنان
بوهادي, حاجة
Mots-clés: : الإدارة الذكية
الإدارة الإلكترونية
جودة الخدمات البنكية
الخدمات العمومية
Date de publication: jui-2023
Editeur: جامعة ابن خلدون-تيارت
Résumé: ساهم التطور الذي طرأ في مجال تكنلوجيا المعلومات والاتصال وظهور الإنترنت والاستخدامات الإلكترونية المختلفة بشكل كبير في تحديث الإدارة، حيث تعتبر الإدارة الذكية من المفاهيم الحديثة في التسيير، والتي تقوم على الاستخدام المكثف للتقنيات الحديثة كأسلوب جديد في التسيير، فلهذا المفهوم الجديد أثر بالغ على أداء العاملين وعلى طبيعة العلاقة بين الإدارة الذكية كمتغير مستقل وجودة الخدمات العامة كمتغير تابع، وهو ما أكدته نتائج الاستبيان المعد لهذا الغرض من خلال النتائج المتوصل اليها التي بينت وجود علاقة ذات دلالة إحصائية بين الإدارة الذكية وجودة الخدمات البنكية مما استوجب على البنوك تبني الإدارة الذكية بتحقيق الدقة والسرعة في الأداء من خلال عنصر مهم وجودة الخدمات البنكية وبالتالي تحقيق الهدف الأسمى وهو كسب رضا العميل من خلال الحرص على تقديم الخدمات بالشكل الصحيح من خلال الاعتمادية والاستجابة للاستفسارات المقدمة من طرف العملاء وسرعة تقديم الخدمات البنكية من خلال سهولة الاستخدام وكسب ثقة العملاء بعنصر الأمان وسهولة التصفح في الموقع من خلال عنصر تصميم الموقع.
Description: The development that occurred in the field of information and communication technology and the emergence of the Internet and various electronic uses greatly contributed to the modernization of management, as smart management is considered one of the modern concepts in management, which is based on the extensive use of modern technologies as a new method in management, so this new concept has a significant impact on the performance of employees And the nature of the relationship between smart management as an independent variable and the quality of public services as a dependent variable, which was confirmed by the results of the questionnaire prepared for this purpose through the results reached, which showed the existence of a statistically significant relationship between smart management and the quality of banking services, which necessitated banks to adopt smart management by achieving accuracy and speed In performance through an important element and the quality of banking services, and thus achieving the ultimate goal, which is gaining customer satisfaction by ensuring that services are provided in the correct manner through reliability and response to inquiries submitted by customers and the speed of providing banking services through ease of use and gaining customer confidence with the element of safety and ease of browsing in Website through the website design element
URI/URL: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/13668
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.COM.2023.25.pdf1,71 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.