Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/13642
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorبلحرش, عبد الغني-
dc.contributor.authorبحري, عبد الحق-
dc.date.accessioned2023-11-07T08:08:26Z-
dc.date.available2023-11-07T08:08:26Z-
dc.date.issued2023-06-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/13642-
dc.descriptionThis study aims to try to find out the reality of the application of total quality management standards in higher education institutions, considering that total quality management is one of the most important modern administrative patterns that enable institutions to improve the quality of their outputs, and to know the extent to which total quality management standards are applied in higher education institutions in Algeria. We conducted an analytical study of some important indicators that center around the standards of total quality management in higher education institutions. Quality of teachers, quality of university funding, quality of the educational environmenten_US
dc.description.abstractتهدف هذه الدراسة إلى محاولة معرفة واقع تطبيق معايير إدارة الجودة الشاملة بمؤسسات التعليم العالي، باعتبار أن إدارة الجودة الشاملة تعتبر من أهم الأنماط الإدارية الحديثة التي تمكن المؤسسات من تحسين جودة مخرجاتها. ولمعرفة مدى تطبيق معايير إدارة الجودة الشاملة في مؤسسات التعليم العالي في الجزائر قمنا بإجراء دراسة تحليلية لبعض المؤشرات المهمة التي تتمحور حول معايير إدارة الجودة الشاملة في مؤسسات التعليم العالي، وقد توصلت نتائج الدراسة إلى أن تطبيق معايير الجودة الشاملة في مؤسسات التعليم العالي في الجزائر مطبقة بنسبة أقل مقارنة بالدول الأخرىen_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدون-تيارتen_US
dc.subjectمعايير إدارة الجودة الشاملةen_US
dc.subjectمؤسسات التعليم العاليen_US
dc.subjectالجودةen_US
dc.titleواقع ثطبيق معايير إدارة الجودة الشاملة في مؤسسات التعليم العاليen_US
dc.typeThesisen_US
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.COM.2023.01.pdf2,35 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.