Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/13430
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorصفصاف, فطوم-
dc.contributor.authorمیلود, خیرة-
dc.date.accessioned2023-10-16T13:26:24Z-
dc.date.available2023-10-16T13:26:24Z-
dc.date.issued2023-06-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/13430-
dc.descriptionThe current study aims to investigate the relationship between psychological stress and pedagogical performance among primary school teachers. The correlational descriptive method was employed for this study. The sample size consisted of 43 primary school teachers. Tools used for data collection included the Psychological Stress Scale and the Pedagogical Performance Scale. The data were collected and analyzed using the SPSS software platform. Several results were obtained, among which the most significant finding was the statistically significant inverse correlation between psychological stress and pedagogical performance among primary school teachers.en_US
dc.description.abstractتهدف الدراسة الحالیة إلى الكشف عن العلاقة بین الإجهاد النفسي والأداء البیداغوجي لدى أساتذة التعلیم الابتدائي. تم استخدام المنهج الوصفي الارتباطي. وقد قدرت عینةالدراسة ب 43 أستاذا في المرحلة الابتدائیة. قمنا بتطبیق أدوات المتمثلة في مقیاس الإجهاد النفسي ومقیاس الأداء البیداغوجي. كما قمنا بجمع بیانات وتحلیلها باستخدام برنامج spss. وقد استخلصنا مجموعة من النتائج كان من أهمها وجود علاقة ارتباطیة عكسیة دالة إحصائیا بین الإجهاد النفسي والأداء البیداغوجي لدى أساتذة التعلیم الابتدائي.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدون-تيارتen_US
dc.subjectالإجهاد النفسيen_US
dc.subjectالأداء البیداغوجيen_US
dc.titleالإجهاد النفسي لدى أساتذة التعلیم الابتدائي وعلاقته بأدائهم البیداغوجيen_US
dc.typeThesisen_US
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.PSY.2023.113.pdf2,14 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.