Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/13361
Titre: التمثلات الاجتماعية اثجاه صناع المحتوى الرقمي -دراسة ميدانية على عينة من طلبة كلية العلوم الانسانية والاجتماعية جامعة ابن خلدون – ثيارت
Auteur(s): شنة, فاطمة
سفير, ايمان
Mots-clés: التمثلات الاجتماعية
المحتوى الرقمي
الدور الوظيفي
الدور المعياري
Date de publication: jui-2023
Editeur: جامعة ابن خلدون-تيارت
Résumé: تناوات الدراسة التمثلات الاجتماعية اتجاه صناع المحتوى لدى فئة الطلبة، ومن بين الاهداف التي سعت الدراسة الى تحقيقها التعرف على هذه الظاهرة وفهمها بناء على معرفة صناع المحتوى والكشف عن آثار متابعة هؤلاء مع تحديد الدور الوظيفي والمعياري لتمثلات الطلبة. اعتمدت الراسة على المنهج الوصفي، ولجمع المعطيات تم الاعتماد على اداتي الاستبيان والملاحظة حيث وزع الاستبيان على عينة بالصدفة عرضية، وفق الاجراء غير الاحتمالي غير العشوائي القصدي قوامها 120 مفردة.
Description: The study dealt with the social representations of the direction of content creators among the students, and among the goals that the study sought to achieve was to identify and understand this phenomenon based on the knowledge of content creators and to reveal the effects of following these while determining the functional and normative role of student representations. The study relied on the descriptive method, and to collect the data, the questionnaire and observation tools were used, where the questionnaire was distributed to a random sample (accidental sample) according to the non-probabilistic non-random intentional procedure, consisting of 120 individuals. The results of the study highlighted the role of digital content through the acquisition of knowledge and the acquisition of information, in addition to the contribution of the value aspects of media content in the creation of certain behaviors among young people that show their representations
URI/URL: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/13361
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.SOC.2023.21.pdf19,14 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.