Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/13175
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorبن سعيد, ملوكة-
dc.contributor.authorدين, عينونة-
dc.date.accessioned2023-09-21T08:13:06Z-
dc.date.available2023-09-21T08:13:06Z-
dc.date.issued2023-06-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/13175-
dc.descriptionThe current study aimed to find out the relationship between separation anxiety and psychological adjustment among preparatory stage students. In order to answer this problem, the separation anxiety scale consisting of 32items was relied upon ,prepared by the two researchers Aida Saleh and Najah Al-Sumairi (2009).we also used the psychological adjustment scale of Attia Mahmoud Hana. The two scales were applied to a sample consisting of 30students. In this study, we relied on the descriptive approach for our study. The study concluded that there is a direct relationship between separation anxiety and psychological adjustment among preparatory studentsen_US
dc.description.abstractهدفت الدراسة الحالیة إلى معرفة العلاقة بین قلق الانفصال والتوافق النفسي لدى تلامیذ المرحلة التحضیریة، حیث انطلقت الدراسة من الإشكالیة البحثیة والتي مفادها، هل هناك علاقة ارتباطیة بین قلق الانفصال والتوافق النفسي لدى تلامیذ المرحلة التحضیریة؟ . وللإجابة على هذه الإشكالیة تم الاعتماد على مقیاس قلق الانفصال المتكون من 32 فقرة من إعداد الباحثتین عیدة صالح ونجاح السمیري ( 2009 )، مقیاس التوافق النفسي لعطیة محمود هنا. وتم تطبیق المقیاسین على عینة تتكون من 30 تلمیذ واعتمدنا في هذه الدراسة على المنهج الوصفي لأنه الأنسب لدراستنا وقد توصلت دراستنا إلى أن هناك علاقة بین قلق الانفصال والتوافق النفسي لدى تلامیذ التحضیري.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدون-تيارتen_US
dc.subjectقلق الانفصالen_US
dc.subjectالتوافق النفسيen_US
dc.subjectالمرحلة التحضیریةen_US
dc.titleقلق الانفصال وعلاقته بالتوافق النفسي لدى تلاميذ المرحلة التحضيريةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TH.M.PSY.2023.101.pdf1,02 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.