Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/13129
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorعاصف, فاطمة الزهراء-
dc.contributor.authorصافر, ياسمين-
dc.date.accessioned2023-09-19T08:55:58Z-
dc.date.available2023-09-19T08:55:58Z-
dc.date.issued2023-06-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/13129-
dc.descriptionThis study aimed to learn the role of play in alleviating the aggressive behaviour of the kindergarten child Our study was based on a case study and during the application of the Child Aggressive Behaviour Measure to researcher Amal Bada Abdul Sameid 2017, relying on the practice observation, the practice interview, the observation of children's behaviours and the use of the words of nannies, The results resulted in a simple degree of all cases and after data collection, discussion and analysis, the results confirmed that playing a role in alleviating the aggressive behaviour of kindergarten childrenen_US
dc.description.abstractهدفت هذه الدراسة إلى معرفة دور اللعب في التخفیف من السلوك العدواني الذي طفل الروضة، حیث كانت دراستنا في روضة عطر الیاسمین بولایة تیسمسیلت التي تكونت من أربع حالات وذلك بإتباع المنهج العیادي الذي یستند على دراسة حالة وخلال تطبیق مقیاس السلوك العدواني للأطفال للباحثة أمال باضة عبد السمیع 2017 والاعتماد على الملاحظة العیادیة والمقابلة العیادیة وملاحظة سلوكات الأطفال والاستعانة بكلام المربیات، أسفرت النتائج على وجود درجة بسیطة لكل الحالات وبعد جمع البیانات والمناقشة والتحلیل أكدت النتائج أن للعب دور في التخفیف من السلوك العدواني لدى أطفال الروضة.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدون-تيارتen_US
dc.subjectاللعبen_US
dc.subjectالسلوك العدوانيen_US
dc.subjectأطفال الروضةen_US
dc.titleدور اللعب في التخفيف من السلوك العدواني لدى اطفال الروضة 03-05 سنواتen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TH.M.PSY.2023.77.pdf1,83 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.