Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/13117
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorعايش, نوال-
dc.contributor.authorعشير, صونيا-
dc.contributor.authorعلوش, محمد-
dc.date.accessioned2023-09-18T13:44:40Z-
dc.date.available2023-09-18T13:44:40Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/13117-
dc.descriptionThe study in our hands dealt with the issue of technological awareness among the beneficiaries of university libraries and its impact on academic achievement. The study was divided into two aspects: the theoretical aspect, in which we dealt with two chapters. Technological awareness, as well as the concept of academic achievement and the factors influencing it. As for the second chapter, we dealt with the beneficiaries of university libraries and scientific research. We presented the concept of university libraries, their types, and their beneficiaries. We also talked about the steps of scientific research and its importance.en_US
dc.description.abstractتناولت الدراسة التي بین أیدینا موضوع الوعي التكنولوجي لدى المستفیدین من المكتبات الجامعیة وأثره على التحصیل العلمي، وقد قسمت الدراسة إلى جانبین: الجانب النظري حیث تطرقنا فیه إلى فصلین الفصل الأول یتمحور حول الوعي التكنولوجي وأثره على التحصیل العلمي الذي تناولنا فیه تكنولوجیا المعلومات في المكتبات الجامعیة وماهیة الوعي التكنولوجي وكذلك مفهوم التحصیل العلمي والعوامل المؤثرة فیه، أما الفصل الثاني تناولنا فیه المستفیدین من المكتبات الجامعیة والبحث العلمي والذي عرضنا مفهوم المكتبات الجامعیة وأنواعها والمستفیدین منها وتحدثنا أیضا عن خطوات البحث العلمي وأهمیتهen_US
dc.language.isootheren_US
dc.subjectالتحصيل العلميen_US
dc.subjectالوعي التكنولوجيen_US
dc.titleالوعي التكنولوجي لدى المستفیدین من المكتبات الجامعیة وأثره على التحصیل العلمي: دراسة لدى طلبة علم المكتبات بجامعة تیارتen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TH.M.BIB.2023.20.pdf1,41 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.