Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/13105
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorعمار, أسماء-
dc.contributor.authorلعلى, تركية-
dc.date.accessioned2023-09-18T09:10:58Z-
dc.date.available2023-09-18T09:10:58Z-
dc.date.issued2023-06-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/13105-
dc.descriptionIn the current study, we dealt with the topic: the relationship between self-directed learning and metacognitive awareness strategies among university students, through our focus on two variables: self-directed learning and metacognitive awareness. In our study, we tried to verify the following objective: (Verifying the nature and strength of the expected relationship between the degree of using metacognitive awareness strategies and the degree of using self-directed learning among university students).For this, we relied on the descriptive correlational approach. We relied on a random sample of 74 male and female students from the Faculty of Social Sciences at Tiaret University. We have applied the tools represented in: the metacognitive awareness scale (Abdel Nasser Al-Jarrah and Aladdin Obeidat 2011) and the self-directed learning scale (Congos, 2004). After collecting information using the previous tools and analyzing them; We reached a set of results, the most important of which was the emphasis on the existence of a relationship between the degree of using metacognitive awareness strategies and the degree of using self-directed learning among university studentsen_US
dc.description.abstractمن خلال بحثنا هذا تناولنا العلاقة بين التعلم الموجه ذاتيا واستراتيجيات الوعي ما وراء المعرفي لدى الطالب الجامعي، وذلك من خلال تركيزنا على متغيرين هما التعلم الموجه ذاتيا والوعي ماوراء المعرفي، حاولنا في دراستنا التحقق من الهدف التالي (التعرف على طبيعة وقوة العلاقة المتوقعة بين درجة استخدام استراتيجيات الوعي ماوراء المعرفي ودرجة استخدام التعلم الموجه ذاتيا لدى الطالب الجامعي).en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدون-تيارتen_US
dc.subjectالتعلم الموجه ذاتياen_US
dc.subjectالوعي ماوراء المعرفيen_US
dc.titleواقع التعلم الموجه ذاتيا لدى الطالب الجامعي وعلاقته باستراتيجيات الوعي ماوراء المعرفيen_US
dc.typeThesisen_US
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.PSY.2023.61.pdf2,87 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.