Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/13104
Title: جاھزیة جامعة ابن خلدون لبناء مستودع رقمي للأرشیف البیداغوجي
Authors: نواري, فتيحة
نظري, فاطمة
Keywords: مستودع رقمي
المؤسسات الأكاديمية
Issue Date: 2023
Abstract: هدفنا من هذه الدراسة للتعرف إلى ما مدى امتلاك جامعة ابن خلدون و جاهزیتها لبناء مستودع رقمي یسیر أرشیفها البیداغوجي . فقد جاءت هذه الدراسة المتواضعة كمحاولة لتسلیط الضوء على جاهزیة جامعة ابن خلدون تیارت لبناء مستودع رقمي یحفظ أرشیفها البیداغوجي، وذلك لتعرف على أي منصة أو مستودع یقوم بتسییر وتنظیم الأعمال البیداغوجیة لجامعة ابن خلدون تیارت .معتمدین في ذلك على المنهج الوصفي التحلیلي بالإضافة إلى منهج دراسة حالة. باستخدام أداة مقابلة والملاحظة العلمیة. وبعد تحلیلنا لهذه الأخیرة توصلنا إلى مجموعة من النتائج أهمها: أن جامعة ابن خلدون تیارت تفتقر إلى مستودع رقمي ، وكوسیلة لتسییر أعمالها البیداغوجیة اعتمدت على منصة بروغرس التي طبقت بكل مصداقیة في ظل غیاب الإمكانیات اللازمة .
Description: Our aim in this study is to identify the extent to which Ibn Khaldun University owns and is ready to build a digital repository that runs its educational archive. This modest study came as an attempt to highlight the readiness of Ibn Khaldun University of Tiaret to build a digital repository that preserves its pedagogical archive, in order to identify any platform or repository that conducts and organizes the pedagogical work of Ibn Khaldun University of Tiaret , relying on the analytical descriptive approach in addition to the case study approach. . Using an interview tool and scientific observation. After analyzing the latter, we reached a set of results, the most important of which are: Ibn Khaldoun University of Tiaret lacks a digital repository, and as a means to conduct its educational work, it relied on the Progress platform, which was applied with all credibility in the absence of the necessary capabilities.
URI: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/13104
Appears in Collections:Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TH.M.BIB.2023.14.pdf1,08 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.