Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/13059
Titre: الصعوبات الدراسية التي يواجهها التلاميذ سنة ثالثة ابتدائي نتيجة العودة إلى النظام الدراسي الحضوري- دراسة ميدانية من وجهة نظر معلميهم
Auteur(s): ولد مخطار, سيليا
نقاز, اسماء
Mots-clés: العملیة التعلیمیة
التغیب المدرسي
Date de publication: jui-2023
Editeur: جامعة ابن خلدون-تيارت
Résumé: تهدف هذه الدراسة إلى كشف عن الصعوبات التي یواجهها تلامیذ السنة الثالثة ابتدائي نتیجة العودة إلى نظام التدریس الحضوري لدراسة میدانیة. فقد أجریت الدراسة الحالیة بمجموعة من المدارس في كل من السوقر و فرندة بولایة تیارت خلال الموسم الدراسي 2021/2023 ثم تصمیم استبیان یقیس اتجاهات أساتذة التعلیم الإبتدائي نحو الصعوبات التي یواجهها التلامیذ السنة الثالثة ابتدائي نتیجة العودة إلى نظام التدریس الحضوري دراسة میدانیة وبعد جمع الاستبیانات الموزعة التي بلغت 84 و معالجة البیانات وتحلیلها و التأكد من صحة التساؤلات الأبعاد ثم التوصل إلى النتائج التالیة: هناك إجماع بین أفراد عینة الدراسة على ان هناك تصور لوجود صعوبات في كل من ضعف التحصیل و كثافة البرنامج و ضعف التركیز. و هناك تصور لعدم وجود صعوبة في المواظبة و الغیاب
Description: This studyaims to reveal the difficultiesfaced by thirdyearprimaryschoolstudents as a result of returning to the face-to-face teaching system for a fieldstudy. The current study was conducted with a group of schools in each of Soukr and Fernda in the state of Tiaret during the academic season 2021/2023, then a questionnaire was designed that measured the attitudes of primary education teachers towards the difficulties faced by students in the third year of primary school as a result of returning to the attendance teaching system, a field study and after collecting the distributed questionnaires that It reached (84), processing and analyzing the data, verifying the validity of the questions, and then reaching the following results: There is a consensus among the study sample that there is a perception of difficulties In each of the poor achievement and the intensity of the program and poor concentration. There is a perception that there is no difficulty in attending and absenteeism
URI/URL: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/13059
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.PSY.2023.45.pdf2,78 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.