Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/13032
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorZENATI, Maroua-
dc.contributor.authorZEKRAOUI, Salima Souad-
dc.date.accessioned2023-09-14T13:26:57Z-
dc.date.available2023-09-14T13:26:57Z-
dc.date.issued2023-07-13-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/13032-
dc.descriptionيستكشف هذا البحث فعالية استراتيجيات التعلم بمساعدة الأقران في تعزيز مهارات فهم القراءة لدى متعلمي اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية في المدارس الثانوية. كما يبحث في ممارسات تعلم العمل والثنائي الجماعي في فصول القراءة ووعي المعلمين ودورهم في إشراك المتعلمين في مثل هذا العمل التعاوني. اعتمد الباحثون نهجًا مختلطًا من خلال الملاحظة الصفية، واستبيانات المتعلم، والمقابلة شبه المنظمة للمعلم. شارك في هذه الدراسة ثلاثة وأربعون من طلاب المرحلة الثانوية ومعلميهم من مدرستي محمد بوضياف وبلهواري محمد الثانوية في تيارت. تكشف نتائج البحث أن عينة البحث المستهدفة لا تمارس استراتيجيات التعلم بالعمل الثنائي في جلسات القراءة. يؤكدون أيضًا أن نظام استراتيجيات التعلم بالعمل الثناني ، عند استخدامه وممارسته بشكل صحيح ، يعزز تحفيز المتعلمين ومشاركتهم في جلسات القراءة بهدف تسهيل القراءة وتعزيز فهم القراء المستهدفين لمواد القراءة.en_US
dc.description.abstractThis research explores the effectiveness of Peer-Assisted Learning Strategies (PALS) in fostering secondary school EFL learners‟ reading comprehension skills. It also investigates both peer and group work learning practices in reading classes and teachers‟ awareness and role in engaging learners in such collaborative work. The researchers adopted a mixed-method approaches through classroom observation, learner‟s questionnaires, and a teacher‟s semi-structured interview. Forty three secondary school learners and their two teachers from Mohamed Boudief and Belhouari Mohamed secondary schools in Tiaret participated in this study. The research results and findings reveal that the target research sample does not practice PALS in reading sessions. They also confirm that PALS, when properly used and practiced, enhances learners‟ motivation and engagement in reading sessions with the aim of facilitating reading and fostering the target readers‟ comprehension of the reading materials.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherUniversité IBN KHALDOUN- Tiareten_US
dc.subjectEFL, Reading Comprehension; Collaborative Work; Peer-Assisted Learning Strategies.en_US
dc.titleFostering EFL Learners' reading comprehension through Peer-Assisted learning strategies: Secondary School learners in Tiaret as aCase Studyen_US
dc.typeThesisen_US
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
PALS-FINAL-VERSION-Three-10-07-2023(1) (3).pdf1,61 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.