Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/13006
Titre: واقع تشخيص صعوبات التعلم في أقسام التعليم المكيف
Auteur(s): حنات, أمل
خالد خوجة, خديجة
Mots-clés: صعوبات التعلم
التعليم المكيف
Date de publication: jui-2023
Editeur: جامعة ابن خلدون-تيارت
Résumé: تهدف دراستنا الحالية الى واقع تشخيص صعوبات التعلم في أقسام التعليم المكيف عموما وعليه فلقد رأينا انه من الضروري تناول هذه الظاهرة من خلال الإطلاع على الواقع الميداني لواقع تشخيص صعوبات التعلم في البيئة الجزائرية-تيارت نموذجا، بدا من العملية الاستكشافية مرورا بأساليب التدخل وصولا الى عملية الادماج في مسار التعليم العادي مقدمين في ذلك احصائيات عن حالات الذين تم استكشافهم معرفين من خلالها سير العملية الاستكشافية وسير العملية العلاجية داخل اقسام التعليم المكيف .
Description: Our current study aims at the reality of diagnosing learning difficulties in adapted education departments Consequently , we have seen that it necessary to approach this phenomenon through the realized of the reality on the ground for the diagnosis of people with learning difficulties in the Algerian environment from explored processes through the methods of intervention and access to integration process in suppliers path regular teaching in the statistics on the cases that have been explored identifiers from which the conduct of the exploratory process and conduct of the therapeutic process in appropriate
URI/URL: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/13006
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.PSY.2023.30.pdf12,54 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.