Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/13006
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorحنات, أمل-
dc.contributor.authorخالد خوجة, خديجة-
dc.date.accessioned2023-09-14T09:12:48Z-
dc.date.available2023-09-14T09:12:48Z-
dc.date.issued2023-06-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/13006-
dc.descriptionOur current study aims at the reality of diagnosing learning difficulties in adapted education departments Consequently , we have seen that it necessary to approach this phenomenon through the realized of the reality on the ground for the diagnosis of people with learning difficulties in the Algerian environment from explored processes through the methods of intervention and access to integration process in suppliers path regular teaching in the statistics on the cases that have been explored identifiers from which the conduct of the exploratory process and conduct of the therapeutic process in appropriateen_US
dc.description.abstractتهدف دراستنا الحالية الى واقع تشخيص صعوبات التعلم في أقسام التعليم المكيف عموما وعليه فلقد رأينا انه من الضروري تناول هذه الظاهرة من خلال الإطلاع على الواقع الميداني لواقع تشخيص صعوبات التعلم في البيئة الجزائرية-تيارت نموذجا، بدا من العملية الاستكشافية مرورا بأساليب التدخل وصولا الى عملية الادماج في مسار التعليم العادي مقدمين في ذلك احصائيات عن حالات الذين تم استكشافهم معرفين من خلالها سير العملية الاستكشافية وسير العملية العلاجية داخل اقسام التعليم المكيف .en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدون-تيارتen_US
dc.subjectصعوبات التعلمen_US
dc.subjectالتعليم المكيفen_US
dc.titleواقع تشخيص صعوبات التعلم في أقسام التعليم المكيفen_US
dc.typeThesisen_US
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.PSY.2023.30.pdf12,54 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.