Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/12990
Title: التفكك الأسري ومستوى الطموح لدى تلاميذ المرحلتين المتوسطة والثانوية بولاية تيسمسيلت
Authors: عماني, ربيعة
Keywords: التفكك الأسري
مستوى الطموح
Issue Date: يون-2023
Publisher: جامعة ابن خلدون-تيارت
Abstract: تهدف الدراسة إلى الكشف على اثر التفكك الأسري على مستوى الطموح لدى التلاميذٌ المتمدرسينٌ حيثٌ تكونت عينٌة الدراسة من 100 تلميذٌ وتلميذٌة من أبناء اسر مفككة وأبناء اسر عاديةٌ ، اختيرٌت العينٌة بطريقٌة قصديةٌ تم الاعتماد على المنهج الوصفي المقارن ، ولتحقيقٌ أهداف الدراسة استخدم الاستبياٌن كأداة رئيسٌيةٌ الذي أعده معوض عبد العظيمٌ. انطلقت الدراسة من الفرضيات التالية : - هناك علاقة بينٌ التفكك الأسري ومستوى الطموح لدى التلاميذٌ. - توجد فروق دالة احصائياٌ في مستوى الطموح بينٌ أبناء الاسر المفككة وابناء الاسرة العاديةٌ. - توجد فروق في مستوى الطموح بينٌ ابناء الاسر المفككة تعزى لمتغيرٌ الجنس. - توجد فروق في مستوى الطموح بينٌ ابناء الاسر المفككة تعزى لمتغيرٌ المستوى التعليمي.
Description: The study aims to reveal the impact of family disintegration on the level of ambition among schoolchildren, where the study sample consisted of 100 male and female students from disjointed families and children from ordinary families. Moawad Abdel-Azim. The study started from the following hypotheses: - There is a relationship between family disintegration and the level of ambition among students. - There are statistically significant differences in the level of ambition between children of disintegrated families and children of ordinary families. - There are differences in the level of ambition among the children of disintegrated families due to the gender variable. - There are differences in the level of ambition among the children of disjointed families due to the educational level variable
URI: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/12990
Appears in Collections:Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TH.M.PSY.2023.27.pdf2,78 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.