Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/12901
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorامال, دادة-
dc.contributor.authorسمية, قرايشي-
dc.date.accessioned2023-09-12T10:25:57Z-
dc.date.available2023-09-12T10:25:57Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/12901-
dc.description.abstractقد طفت اشكالية الخطاب الديني بالفكر الديني على الساحة الفكرية العربية و اصبحت من اهم الدسائل التي برزت في العقود الدتأخرة لدى بعض الدفكرين العرب خاصة في لرال فهم السنة و التعامل معها تعاملا سليما ، وقد سعى جل الدفكرين الى بناء مشروعه الفكري من خلال البحث عن لسرج لذذا الدأزق و الذي يعتبر في نظرهم من اهم الدسائل التي يجب على الفكر العربي ، وتعتبر لزاولة نصر حامد أبو زيد من أبرز المحاولات لقراءة وتأويل النص الديني، وعلى هذا الأساس قام بوضع آليات تأويلية لدراسة القرآن .en_US
dc.description.sponsorshipThe problem of religious discourse with religious thought has floated on the Arab intellectual scene and has become one of the most important issues that have emerged in recent decades among some Arab thinkers, especially in the field of understanding the Sunnah and dealing with it properly. Most of the thinkers sought to build their intellectual project by searching for a way out. For this dilemma, which in their view is considered one of the most important issues that Arab thought must have, Nasr Hamid Abu Zaid's attempt is considered one of the most prominent attempts to read and interpret the religious text, and on this basis he developed interpretive mechanisms for the study of the Qur'an.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدون تيارتen_US
dc.subjectمبدأ الحاكميةen_US
dc.subjectالخطاب الدينيen_US
dc.titleاليات الخطاب الديني عند نصر حامد أبو زيدen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TH.M.PHIL.2023.15.pdf1,3 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.