Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/12885
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorبلقصة, محمد عبد الجليل-
dc.contributor.authorسوالم, نذير-
dc.date.accessioned2023-09-12T09:53:37Z-
dc.date.available2023-09-12T09:53:37Z-
dc.date.issued2023-06-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/12885-
dc.descriptionThis Study aimes to know the effect of social media addiction on the psychological loneliness of university students, and to know the level of addiction. On social networking sites and the level of psychological loneliness varies according to some variables. In this study, we used the descriptive correlative approach as the appropriate approach, as it is based on collecting information and data that help. To reveal all aspects of the phenomenon under study. The sample was tested in an intentional manner applied to a sample of 50 students, and a student from the Faculty of Humanities and Social Sciences at Ibn Khaldoun University, Tiaret. In collecting data, he relied on a tool that measures the level of addiction. on social media and a tool that measures the psychological loneliness of university students The Pearson correlation coefficient showed that there is a statistically significant positive relationship between addiction to social media and psychological loneliness. (0.591) at the level of statistical significance (0.05). The results of the study also indicated that there were statistically significant differences between a sample of male students and a sample of female students in each of the addiction to the means of communication. In addition, there were no statistically significant differences between the sample of male students and the sample of female students,in mental lonelinen_US
dc.description.abstractتهدف هذه الدراسة إلى معرفة أمر إدمان وسائل التواصل الاجتماعي على الوحدة النفسية لدى طلبة الجامعة ومعرفة مستوى الإدمان على مواقع التواصل الاجتماعي ومستوى الوحدة النفسية يختلف باختلاف بعض المتغيرات . وقد استعننا في هذه الدراسة بالمنهج الوصفي الارتباطي باعتباره المنهج الملائم فهو يقوم على جمع المعلومات والبيانات التي تساعد على الكشف عن جل الجوانب الخاصة بالظاهرة محل الدراسة. واختبرت العينة بطريقة قصدية طبقي على عينة متكونة من 500 طالب وطالبة من جلية العلوم الإنسانية والاجتماعية بجامعة ابن خلدون تيارت وقد اعتمد في جمع البيانات على أداة تقيس مستوى الإدمان على وسائل التواصل الاجتماعي وأداة تقيس الوحدة النفسية لدى طلبة الجامعة وقد اظهر معامل ارتباط بيرسون وجود علاقة موجبة ذات دلالة احصائية بين إدمان وسائل التواصل الاجتماعي والوحدة النفسي ( 0.591 ) عند مستوى دلالة إحصائية (0.05 ) . كما أشارت نتائج الدراسة إلى وجود فروقا ذات دلالة احصائية بين عينة الطلاب وعينة الطالبات في جل من إدمان وسائل التواصل الاجتماعي والوحدة النفسية في اتجاه الطالبات بالإضافة إلى أنه لم توجد فروق ذات دلالة احصئية بين عينة الطلاب وعينة الطالبات في الشعور بالوحدة النفسيةen_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدون-تيارتen_US
dc.subjectوسائل التواصل الاجتماعيen_US
dc.subjectالوحدة النفسيةen_US
dc.titleإدمان وسائل التواصل الاجتماعي وعلاقته بالوحدة النفسية لدى الطالب الجامعيen_US
dc.typeThesisen_US
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.PSY.2023.06.pdf3,24 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.