Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/12657
Title: | The Role of Context in Interpreting English Sarcasm by Non Native Speakers The Case of EFL Master Students at Ibn Khaldoun University of Tiaret |
Authors: | Zine Elabiddine Belhouari Anouar Ayad |
Keywords: | Context Interpreting English Sarcasm Non Native Speakers EFL Master Students Ibn Khaldoun University Tiaret |
Issue Date: | 26-يون-2023 |
Publisher: | Faculty of Letters and Languages - Department of English |
Abstract: | The present study aims at exploring the ability of EFL master students at Tiaret Ibn Khaldoun University to grasp and understand written English sarcasm. This study seeks also to measure the extent to which context plays a significant role in enabling EFL master students to better detect sarcastic utterances. To collect data, a questionnaire was used with a group of 70 EFL master students at Ibn Khaldoun University. The results revealed that EFL master students have troubles understanding English sarcasm especially sarcastic utterances with cultural context. |
Description: | تهدف الدراسة الحالية الى استكشاف قدرة طلاب الماسترفي اللغة الانجليزية في جامعة تيارت ابن خلدون على فهم السخرية الإنجليزية المكتوبة كما تسعى إلى قياس المدى الذي يساهم فيه السياق في تمكين طلاب الماستر في اللغة الانجليزية من اكتشاف التصريحات الساخرة بشكل أفضل، لجمع البيانات، تم استخدام استبيان مع مجموعة من 70 طالب ماستر في اللغة الانجليزية كلغة أجنبية في جامعة ابن خلدون، كشفت النتائج أن طلاب ماستراللغة الانجليزية كلغة أجنبية يواجهون مشاكل في فهم السخرية الانجليزية وخاصة الكلام الساخر مع السياق الثقافي. |
URI: | http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/12657 |
Appears in Collections: | Master |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
English sarcasm-dissertation- final draft (1).pdf | 880,39 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.