Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/12657
Title: The Role of Context in Interpreting English Sarcasm by Non Native Speakers The Case of EFL Master Students at Ibn Khaldoun University of Tiaret
Authors: Zine Elabiddine Belhouari
Anouar Ayad
Keywords: Context
Interpreting English Sarcasm
Non Native Speakers
EFL Master Students
Ibn Khaldoun University
Tiaret
Issue Date: 26-Jun-2023
Publisher: Faculty of Letters and Languages - Department of English
Abstract: The present study aims at exploring the ability of EFL master students at Tiaret Ibn Khaldoun University to grasp and understand written English sarcasm. This study seeks also to measure the extent to which context plays a significant role in enabling EFL master students to better detect sarcastic utterances. To collect data, a questionnaire was used with a group of 70 EFL master students at Ibn Khaldoun University. The results revealed that EFL master students have troubles understanding English sarcasm especially sarcastic utterances with cultural context.
Description: تهدف الدراسة الحالية الى استكشاف قدرة طلاب الماسترفي اللغة الانجليزية في جامعة تيارت ابن خلدون على فهم السخرية الإنجليزية المكتوبة كما تسعى إلى قياس المدى الذي يساهم فيه السياق في تمكين طلاب الماستر في اللغة الانجليزية من اكتشاف التصريحات الساخرة بشكل أفضل، لجمع البيانات، تم استخدام استبيان مع مجموعة من 70 طالب ماستر في اللغة الانجليزية كلغة أجنبية في جامعة ابن خلدون، كشفت النتائج أن طلاب ماستراللغة الانجليزية كلغة أجنبية يواجهون مشاكل في فهم السخرية الانجليزية وخاصة الكلام الساخر مع السياق الثقافي.
URI: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/12657
Appears in Collections:Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
English sarcasm-dissertation- final draft (1).pdf880,39 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.