Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/12649
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorدنية نور الجيهان لكحل-
dc.contributor.authorصابرينة لبقع-
dc.date.accessioned2023-07-12T09:35:22Z-
dc.date.available2023-07-12T09:35:22Z-
dc.date.issued2023-06-25-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/12649-
dc.descriptionThe research examines the study and analysis of the topic of linguistic communication through the activity of understanding spoken language and its role in developing language skills - as an example for fourth-grade intermediate level. The aim of this study was to uncover language skills and their effectiveness in linguistic communication, in addition to shedding light on the pedagogy of understanding spoken language. It became evident to us that the field of understanding spoken language is of great importance, especially in the intermediate stage, as it enables learners to express their thoughts, knowledge, and feelings clearly.en_US
dc.description.abstractيتناول البحث بالدراسة والتحليل موضوع التواصل اللغوي من خلال نشاط فهم المنطوق ودوره في تنمية المهارات ال ل غوية السنة الرابعة متوسط أنموذجا، بحيث ىدفت ىذه ال د راسة إلى الكشف عن - - المهارات ال ل غوية وفاعليتها في ال ت واصل ال ل غوي، بالإضافة إلى تسليط الضوء على تعليمية ميدان فهم المنطوق، اتضح لنا أن ميدان فهم المنطوق يكتسي أهمية بالغة وبخاصة في المرللة المتوسطة لأنو يمكن المتعلم من التعبير عن أفكاره ومعارفو ومشاعره مشافهة.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدون تيارت كلية الآداب و اللغاتen_US
dc.subjectالتواصلen_US
dc.subjectاللغةen_US
dc.subjectالمهارةen_US
dc.subjectفهم المنطوقen_US
dc.subjectالتعليميةen_US
dc.titleالتواصل اللغوي من خلال نشاط فهم المنطوق ودوره في تنمية المهارات اللغوية - السنة الرابعة متوسط - أنموذجاen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
لبقع.pdf7,28 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.