Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/12649
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | دنية نور الجيهان لكحل | - |
dc.contributor.author | صابرينة لبقع | - |
dc.date.accessioned | 2023-07-12T09:35:22Z | - |
dc.date.available | 2023-07-12T09:35:22Z | - |
dc.date.issued | 2023-06-25 | - |
dc.identifier.uri | http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/12649 | - |
dc.description | The research examines the study and analysis of the topic of linguistic communication through the activity of understanding spoken language and its role in developing language skills - as an example for fourth-grade intermediate level. The aim of this study was to uncover language skills and their effectiveness in linguistic communication, in addition to shedding light on the pedagogy of understanding spoken language. It became evident to us that the field of understanding spoken language is of great importance, especially in the intermediate stage, as it enables learners to express their thoughts, knowledge, and feelings clearly. | en_US |
dc.description.abstract | يتناول البحث بالدراسة والتحليل موضوع التواصل اللغوي من خلال نشاط فهم المنطوق ودوره في تنمية المهارات ال ل غوية السنة الرابعة متوسط أنموذجا، بحيث ىدفت ىذه ال د راسة إلى الكشف عن - - المهارات ال ل غوية وفاعليتها في ال ت واصل ال ل غوي، بالإضافة إلى تسليط الضوء على تعليمية ميدان فهم المنطوق، اتضح لنا أن ميدان فهم المنطوق يكتسي أهمية بالغة وبخاصة في المرللة المتوسطة لأنو يمكن المتعلم من التعبير عن أفكاره ومعارفو ومشاعره مشافهة. | en_US |
dc.language.iso | other | en_US |
dc.publisher | جامعة ابن خلدون تيارت كلية الآداب و اللغات | en_US |
dc.subject | التواصل | en_US |
dc.subject | اللغة | en_US |
dc.subject | المهارة | en_US |
dc.subject | فهم المنطوق | en_US |
dc.subject | التعليمية | en_US |
dc.title | التواصل اللغوي من خلال نشاط فهم المنطوق ودوره في تنمية المهارات اللغوية - السنة الرابعة متوسط - أنموذجا | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
Appears in Collections: | Master |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.