Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/12641
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorكرنافية حنان إكرام-
dc.contributor.authorشايـــــــب الراس يمينــة-
dc.date.accessioned2023-07-11T12:59:44Z-
dc.date.available2023-07-11T12:59:44Z-
dc.date.issued2023-06-18-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/12641-
dc.descriptionIn this note, we have dealt with an important topic in the field of education, which is "the effect of the approach in activating educational values, the third year average, as a model." The textual approach is one of the educational procedures on which contemporary pedagogies are based. It is based on the text as the starting point for teaching various educational activities through the educational values that learners acquire within institutions through curricula. We divided the study into an introduction and two chapters (theoretical and practical), and in the end we reached a set of results, the most general of which is that teaching according to this approach aims to develop the creative and productive capacity of the learner.en_US
dc.description.abstractتناولنا في هذه المذكرة موضوعا مهما في حقل التربية والتعليم ألا وهو "أثر المقاربة في تفعيل القيم التربوية السنة الثالثة متوسط أنموذجا. إذ تعد المقاربة النصية من الإجراءات التربوية التي تقوم عليها البيداغوجيات المعاصرة، تتأسس على النص باعتباره المنطلق في تدريس مختلف الأنشطة التعليمية من خلال القيم التربوية التي يكتسبها المتعلمون داخل المؤسسات عن طريق المناهج. وقسمنا الدراسة إلى تمهيد وفصلين (نظري وتطبيقي) وفي الأخير توصلنا إلى مجموعة من النتائج أعمها أن التدريس وفق هذه المقاربة يهدف إلى تنمية القدرة الإبداعية والإنتاجية لدى المتعلم.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدون تيارت كلية الآداب و اللغاتen_US
dc.subjectالمقاربةen_US
dc.subjectالنّصen_US
dc.subjectالقيم التربويةen_US
dc.subjectالبيداغوجياتen_US
dc.titleأثر المقاربة النّصيّة في تفعيل القيّم التّربويّة السّنة الثّالثة متوسط "أنموذجاen_US
dc.typeThesisen_US
Collection(s) :Master



Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.