Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/12638
Titre: Unravelling the Impact of Parentese Language on Children’s First Language Acquisition in Tiaret Speech Community: In Between Regularizations and Linguistics Deviations
Auteur(s): Houda NEDJADI
Iman MOKHTAR
Mots-clés: Impact
Parentese Language
Children’s
Tiaret Speech Community
Date de publication: 26-jui-2023
Editeur: Faculty of Letters and Languages - Department of English
Résumé: This study addresses the complex issue of parental language and its impact on children's acquisition of the first language in a speech community in Tiaret, along with the deviations and compromises that parents make when using this type of speech. Our work required a qualitative approach as we collected data through observation in a kindergarten in Tiaret specifically in the municipality of Frenda and through a structured interview. The manually collected data were analyzed in graphical form. The results seem to validate our proposed hypotheses because children who are exposed to parental language have higher vocabulary and communication skills, not only that, but this study provides evidence that when this style is used, children show greater interest and a higher level of involvement during communication. This study concluded that parental language is indeed a magical tool that unlocks the linguistic potential of young children and promotes a deeper relationship between parents and their children.
Description: تتناول ھذه الدراسة القضیة المعقدة للغة الوالدین وتأثیرھا على اكتساب الأطفال للغة الأولى في مجتمع الكلام في تیارت ، إلى جانب الانحرافات والتسویات التي یقوم بھا الآباء عند استخدام ھذا النوع من الكلام. تطلب عملنا ث النھج النوعي حیث قمنا بجمع البیانات من خلال الملاحظة في روضة الأطفال في تیارت على وجھ التحدید في بلدیة فرندة و من خلال مقابلة منظمة. تم تحلیل البیانات التي تم جمعھا یدویًا في شكل رسوم بیانیة. یبدو أن النتائج تثبت صحة فرضیاتنا المقترحة لأن الأطفال الذین یتعرضون للغة الوالدین لدیھم مھارات أعلى في المفردات والتواصل ، لیس ھذا فقط ولكن ھذه الدراسة تقدم دلیلًا على أنھ عند استخدام ھذا النمط ، یُظھر الأطفال اھتمامًا كبیرًا ومستوى أعلى من المشاركة أثناء التواصل. خلصت ھذه الدراسة إلى أن لغة الوالدین ھي بالفعل أداة سحریة تفتح الامكانات اللغویة للأطفال الصغار وتعزز علاقة أعمق بین الآباء وأطفالھم
URI/URL: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/12638
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
Unravelling the Impact of Parentese Language on Children’s First Language Acquisition in Tiaret Speech Community In (1).pdf984,49 kBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.