Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/12638
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorHouda NEDJADI-
dc.contributor.authorIman MOKHTAR-
dc.date.accessioned2023-07-11T12:46:59Z-
dc.date.available2023-07-11T12:46:59Z-
dc.date.issued2023-06-26-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/12638-
dc.descriptionتتناول ھذه الدراسة القضیة المعقدة للغة الوالدین وتأثیرھا على اكتساب الأطفال للغة الأولى في مجتمع الكلام في تیارت ، إلى جانب الانحرافات والتسویات التي یقوم بھا الآباء عند استخدام ھذا النوع من الكلام. تطلب عملنا ث النھج النوعي حیث قمنا بجمع البیانات من خلال الملاحظة في روضة الأطفال في تیارت على وجھ التحدید في بلدیة فرندة و من خلال مقابلة منظمة. تم تحلیل البیانات التي تم جمعھا یدویًا في شكل رسوم بیانیة. یبدو أن النتائج تثبت صحة فرضیاتنا المقترحة لأن الأطفال الذین یتعرضون للغة الوالدین لدیھم مھارات أعلى في المفردات والتواصل ، لیس ھذا فقط ولكن ھذه الدراسة تقدم دلیلًا على أنھ عند استخدام ھذا النمط ، یُظھر الأطفال اھتمامًا كبیرًا ومستوى أعلى من المشاركة أثناء التواصل. خلصت ھذه الدراسة إلى أن لغة الوالدین ھي بالفعل أداة سحریة تفتح الامكانات اللغویة للأطفال الصغار وتعزز علاقة أعمق بین الآباء وأطفالھمen_US
dc.description.abstractThis study addresses the complex issue of parental language and its impact on children's acquisition of the first language in a speech community in Tiaret, along with the deviations and compromises that parents make when using this type of speech. Our work required a qualitative approach as we collected data through observation in a kindergarten in Tiaret specifically in the municipality of Frenda and through a structured interview. The manually collected data were analyzed in graphical form. The results seem to validate our proposed hypotheses because children who are exposed to parental language have higher vocabulary and communication skills, not only that, but this study provides evidence that when this style is used, children show greater interest and a higher level of involvement during communication. This study concluded that parental language is indeed a magical tool that unlocks the linguistic potential of young children and promotes a deeper relationship between parents and their children.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherFaculty of Letters and Languages - Department of Englishen_US
dc.subjectImpacten_US
dc.subjectParentese Languageen_US
dc.subjectChildren’sen_US
dc.subjectTiaret Speech Communityen_US
dc.titleUnravelling the Impact of Parentese Language on Children’s First Language Acquisition in Tiaret Speech Community: In Between Regularizations and Linguistics Deviationsen_US
dc.typeThesisen_US
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
Unravelling the Impact of Parentese Language on Children’s First Language Acquisition in Tiaret Speech Community In (1).pdf984,49 kBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.