Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/12631
Titre: Translation As Part of Intercultural Communication Case Study: Third Year Students at The English Department of Ibn Khaldoun University - Tiaret
Auteur(s): Ouardia Bendjelloul
Maroua Aicha Boualem
Mots-clés: EFL Learners
Culture
Cross-cultural
Communication
Intercultural Communication
Date de publication: 21-jui-2023
Editeur: Faculty of Letters and Languages - Department of English
Résumé: The efficiency of translation in cross-cultural communication refers to the diversity of cultures and languages. The purpose of this research work is to examine the effectiveness of translation in intercultural communication process and how it can facilitate the student’s communication, also its role in transferring culture. This research has been conducted under a quantitative method, where a questionnaire was submitted to Third Year students at Ibn Khaldoun University-Tiaret, Department of foreign languages English Section. The results obtained demonstrate an interesting role of Translation in Cross-cultural communication. After providing translation to students, it became easy for them to assume the direct meaning of even difficult cultural sentences. A detailed explanation and analysis of the findings of this research were provided, alongside solutions to issues that were faced by EFL learners, in the hopes of defeating their comprehension difficulties.
Description: الحدیث عن فعالیة الترجمة في التواصل بین الثقافات یستدعى الحدیث على تنوع الثقافات واللغات بین البشر، إنّ الغرض من ھذا العمل البحثي فحص دور الترجمة و فعالیتھا في التواصل بین الثقافات ، بالإضافة إلى إمكانیتھا في تسھیل التواصل على طلاب اللغات الأجنبیة و دورھا في نقل الثقافات. تم إجراء ھذا البحث بالاعتماد على المنھج الكمي أین تم نشر استبیان بین طلاب السنة الثالثة بجامعة ابن خلدون-تیارت، كلیة اللغات الأجنبیة قسم اللغة الإنجلیزیة. لقد أثبتت النتائج دورا مھما للترجمة في التواصل بین الثقافات، فبعد تقدیم الترجمة للطلاب أصبح الأمر سھلا لھم في تقصي المعنى الحقیقي للجمل الثقافیة الصعبة. تقترح نتائج البحث حلولا للقضایا التي یواجھھا متعلمي اللغة الإنجلیزیة كلغة أجنبیة ، أملا في التغلب على صعوبات الحاجز الثقافي لدیھم.
URI/URL: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/12631
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
Final version B.pdf2,61 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.