Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/12629
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorفاتح صافية-
dc.contributor.authorمرار عبد الحق-
dc.date.accessioned2023-07-11T08:43:23Z-
dc.date.available2023-07-11T08:43:23Z-
dc.date.issued2023-06-21-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/12629-
dc.descriptionLanguage acquisition is an important stage of a child's linguistic development Language acquisition is a human characteristic that distinguishes man from other creatures In order to communicate with his community in order to achieve social integration and discover the world In which he lives, every child is keen to enhance his linguistic acquisitions, starting with the family Where does the child acquire his mother tongue, then the environment in which he lives, where he enriches his linguistic balance Down to school where he hone his cognitive abilities that enable him to think properly, and Our focus in this work is on the linguistic behavior of the child as a serious topic It is important to take a large part in linguistic and psychological studies as a focus Fundamental and beating heart of psycholinguistics and educational psychology.en_US
dc.description.abstractيعد اكتساب اللغة مرحلة هامة من مراحل النمو اللغوي لدى الطفل وذلك لأن اكتساب اللغة خاصية بشرية يتميز بها الإنسان عن غيره من المخلوقات الأخرى بغية التواصل مع مجتمعه من أجل تحقيق الاندماج الاجتماعي واكتشاف العالم الذي يعيش فيه ويحرص كل طفل على تعزيز مكتسباته اللغوية بدءا من العائلة أين يكتسب الطفل لغته الأم ثم المحيط الذي يعيش فيه حيث يثري رصيده اللغوي وصولا إلى المدرسة أين تصقل قدراته المعرفية التي تمكنه من التفكير السليم ، و يصب تركيزنا في هذا العمل على السلوك اللغوي للطفل باعتباره موضوعا جد مهم أخذ مكانة وحيزا كبيرا في الدراسات اللغوية والنفسية باعتباره المحور الأساسي والقلب النابض لعلم النفس اللغوي وعلم النفس التربوي.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدون تيارت كلية الآداب و اللغاتen_US
dc.subjectالطفلen_US
dc.subjectالسلوك اللغويen_US
dc.subjectالمحيطen_US
dc.subjectالاسرةen_US
dc.subjectالمدرسةen_US
dc.titleالسلوك اللغوي للطفل بين المحيط و المدرسة دراسة مقارنةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
السلوك اللغوي للطفل بين المحيط و المدرسة.pdf2,49 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.