Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/12609
Titre: القيم التربوية في نصوص فهم المنطوق و اثرها على عملية التعلم - المرحلة الابتدائية- انموذجا
Auteur(s): حنان علي باشا
عمري خالدية
Mots-clés: القيم التربوية
الاصلاحات التربوية
فهم المنطوق
عملية التعلم
Date de publication: 18-jui-2023
Editeur: جامعة ابن خلدون تيارت كلية الآداب و اللغات
Résumé: ان موضوع القيم التربوية هو من اهم الموضوعات التي تسعى المنظومة التربويةالى غرسها في نفوس المتعلمين نظرا لاهميته في حياة الفرد و الجماعة .
Description: The subject of educational values is one of the most important subjects that the educational system seeks to inculcate in the hearts of learners due to its importance in the life of the individual and the group. Our research aims, in both its theoretical and applied parts, to identify educational values that are elicited through the texts of understanding the text, which is one of the basic fields in which the educational reforms of the second generation curriculum came in the primary stage. The results of the study showed us that the student can extract the educational values from the texts, and thus positively affect his life and his learning, but there are those who find it difficult to derive these values due to the individual differences that exist among the students.
URI/URL: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/12609
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
مذكرة.pdf5,08 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.