Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/12518
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorمداني, أمنة-
dc.date.accessioned2023-06-14T07:45:49Z-
dc.date.available2023-06-14T07:45:49Z-
dc.date.issued2023-04-04-
dc.identifier.citationhttps://www.asjp.cerist.dz/en/article/218341en_US
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/12518-
dc.descriptionPunitive methods based on deterrence are no longer sufficient to eliminate crime, and in the face of this situation, deviant persons have been subjected to a punitive treatment program with pre-existing systems, represented in the examination and classification, but The Algerian legislator, under law 05\/04, which includes the Law on The Organization of Prisons and the Social Reintegration of Prisoners, has introduced new punitive mechanisms within the penal institution aimed at rehabilitating the offender by involving him. In punitive reform through education and politeness, keeping pace with the developments of the penal system.en_US
dc.description.abstractلم تعد الأساليب العقابية القائمة على الردع كافية؛ للقضاء على الجريمة ،وأمام هذا الوضع تم إخضاع الأشخاص المنحرفين إلى برنامج علاج العقابي ذات النظم التمهيدية ،ومتمثل في الفحص والتصنيف، إلا أن المشرع الجزائري بموجب القانون 05/04 المتضمن قانون تنظيم السجون وإعادة الادماج الاجتماعي للمحبوسين استحدث آليات عقابية جديدة داخل المؤسسة العقابية تهدف إلى تأهيل الجاني عن طريق إشراكه في الإصلاح العقابي من خلال التعليم والتهذيب ، مواكبا بذلك تطورات المنظومة العقابية .en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدون-تيارتen_US
dc.relation.ispartofseriesمجلة البحوث في الحقوق والعلوم السياسية;الجزء 08، العدد 03-
dc.subjectمؤسسات العقابيةen_US
dc.subjectإعادة التربية والإدماجen_US
dc.subjectالنظام العقابيen_US
dc.subjectالمحبوسينen_US
dc.titleأساليب إعادة التربية والادماج داخل مؤسسات العقابية في التشريع الجزائريen_US
dc.typeArticleen_US
Collection(s) :Volume 08/ N° 03



Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.