Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/12489
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorلغواطي, ياسمين-
dc.date.accessioned2023-06-13T08:11:55Z-
dc.date.available2023-06-13T08:11:55Z-
dc.date.issued2023-01-01-
dc.identifier.citationhttps://www.asjp.cerist.dz/en/article/210660en_US
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/12489-
dc.descriptionWe live today in the world of knowledge, technological development and modern information and communication technologies. The electronic revolution has imposed on institutions the transition from everything that is traditional to electronic, as is the case in the establishment of electronic government, as all state departments are covered by electronic management, to accomplish their activities and provide their services efficiently and effectively. And the transition from the traditional mode to the electronic one is not easy, but requires many ingredients and must pass through stages and be gradual, and transforming the ordinary citizen into an electronic one aims to remove distances for the local citizen and also ensures a great deal of transparency, re-gain the confidence of the local citizen and redefine the relationship between The central government and the decentralization authority and the introduction of the private sector in facilitating communication and achieving quality in the local environment. Development cannot be achieved, so do not break down the barriers between the public and private sectors, and the local administration resorts to relying on decision makers who are familiar with all the necessary field data that allow them to arrange priorities related to local affairs by focusing on urgent necessities and excluding or postponing what is less important in project programming and the management and exploitation of various possibilities Available in a way that devote efficiency in management and rationality in spending.en_US
dc.description.abstractنعيش اليوم في عالم المعرفة والتطور التكنولوجي والتقنيات الحديثة للمعلومات والاتصالات فالثورة الالكترونية فرضت على المؤسسات الانتقال من كل ما هو تقليدي إلى الكتروني كما هو الحال في إنشاء الحكومة الالكترونية إذ أصبحت كل دوائر الدولة مشمولة بالإدارة الإلكترونية، لإنجاز نشاطاتها وتقديم خدماتها بكفاءة وفعالية. والانتقال من الوضع التقليدي إلى الوضع الالكتروني ليس بالسهل وإنما يتطلب العديد من المقومات و يجب أن يمر بمراحل ويكون تدريجيا، وتحويل المواطن العادي إلى مواطن الكتروني يهدف الى إزالة المسافات للمواطن المحلي كما تضمن قدرا كبيرا من الشفافية وإعادة كسب ثقة المواطن المحلي وإعادة تعريف العلاقة بين الحكومة المركزية وبين الهيئة اللامركزية وإدخال القطاع الخاص في تسهيل التواصل و تحقيق الجودة في المحيط المحلي. ولايتحقق التنمية فلا بفك الحواجز بين القطاع العام والخاص ولجوء الإدارة المحلية إلى الإعتماد على متخذي القرار على اطلاع بكافة المعطيات الميدانية اللازمة التي تسمح لهم بترتيب الأولويات المتعلقة بالشؤون المحلية من خلال التركيز على الضروريات الملحة واستبعاد أو تأجيل ما يقل أهمية في برمجة المشاريع وتسيير واستغلال مختلف الإمكانيات المتاحة بشكل يكرس النجاعة في التسيير والعقلانية في الإنفاقen_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدون-تيارتen_US
dc.relation.ispartofseriesمجلة البحوث في الحقوق والعلوم السياسية;الجزء 08، العدد 02-
dc.subjectنظام المعلوماتen_US
dc.subjectالحكومة الإلكترونيةen_US
dc.subjectالتنمية المحليةen_US
dc.titleدور نظام المعلومات في تطوير و تنمية القدرات المحلية في الجزائرen_US
dc.typeArticleen_US
Collection(s) :Volume 08/ N° 02

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
دور نظام المعلومات في تطوير و تنمية القدرات المحلية في الجزائر.pdf1,44 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.