Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/12218
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorسليمة, ياسية-
dc.date.accessioned2023-06-04T08:20:42Z-
dc.date.available2023-06-04T08:20:42Z-
dc.date.issued2018-06-04-
dc.identifier.citationhttps://www.asjp.cerist.dz/en/article/52395en_US
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/12218-
dc.descriptionAmid the scientific and knowledge revolutions; states headed to the application of new educational mechanisms that have the capacity to build an educational system based on the quality of the outputs of higher education. The concept of quality in higher education emerged as a result of the mounting criticism of the low quality of higher education and the high quantity of its outputs, as well as the global competition between the institutions of higher education in the era of globalization. Thus deployed several criteria to achieve quality programs of higher education, which is the highest goal of the institutions. This study aims to search in the subject of the achievement in quality of higher education in Algeria through the adoption of a new system LMD, which in turn seeks to integrate the educational system in the globalization of education, where the study seeks to attempt to identify the state of quality of the application of LMD system in Algeria. We Concluded the research by addressing the challenges facing the system of higher education in Algeria in the midst of the efforts being made by the State to give the educational system a strong impetus through the achievement of quality and the adoption of a new system LMD to cope with global developments in the systems of higher education and to adapt at with them.en_US
dc.description.abstractفي ظل الثورات العلمية والمعرفية إتجهت الدول إلى تطبيق آليات تعليمية جديدة لها القدرة على بناء نسق تعليمي متميز يستند إلى جودة مخرجات التعليم العالي، فمفهوم الجودة في التعليم العالي ظهر نتيجة الإنتقادات المتصاعدة لتدني نوعية التعليم العالي وإرتفاع كمية مخرجاته، فضلا عن التنافس العالمي بين مؤسسات التعليم العالي في ظل العولمة، وبذلك إنتشرت عدة معايير لتحقيق الجودة ببرامج التعليم العالي والتي تعتبر هدف سامي تسعى جل المؤسسات لبلوغه. و تهدف الدراسة إلى البحث في حيثيات تحقيق جودة التعليم العالي في الجزائر من خلال تبني النظام الجديد ل م د، والذي يسعى بدوره إلى دمج النظام التعليمي في العولمة التعليمية، حيث تسعى الدراسة إلى محاولة تحديد موقع الجودة في ظل تطبيق نظام ل م د في الجزائر. ليخلص البحث إلى التطرق للتحديات التي تواجه منظومة التعليم العالي في الجزائر في خضم المجهودات التي تبذلها الدولة لإعطاء المنظومة التعليمية دفعة قوية من خلال تحقيق الجودة بإعتماد نظام جديد ل م د وذلك لمواكبة التطورات العالمية في أنظمة التعليم العالي والتكيف معها.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدون-تيارتen_US
dc.relation.ispartofseriesمجلة البحوث في الحقوق والعلوم السياسية;الجزء 04، العدد 01-
dc.subjectنظام ل م دen_US
dc.subjectالتعليم العاليen_US
dc.subjectالجودةen_US
dc.subjectجودة التعليم العاليen_US
dc.titleتطبيق نظام ل م د كأساس لتحقيق الجودة في التعليم العالي بالجزائرen_US
dc.typeArticleen_US
Collection(s) :Volume 04/ N° 01

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
تطبيق نظام ل م د كأساس لتحقيق الجودة في التعليم العالي بالجزائر.pdf756,98 kBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.