Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/11138
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorبن شهيدة, محمد-
dc.date.accessioned2023-04-30T15:15:00Z-
dc.date.available2023-04-30T15:15:00Z-
dc.date.issued2023-01-31-
dc.identifier.citationhttps://www.asjp.cerist.dz/en/article/214226en_US
dc.identifier.issn2710-8031-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/11138-
dc.descriptionThe study aims to Open access information and monitor and evaluate the level of students and professors by controlling modern technology in the provision of information The topic of the study is also directly concerned with an important aspect of the library and information specialists' interest in Open access. One of the most important findings is the majority of science students of libraries who are 78.75% good at using IT in the library. Open access to information has achieved an interactive advantage through access to digital repositories, The 98.75% orientation process at the library is provided through the services provided by the good reception and guidance audit ", the oversight process is available in the Library on the basis of the results obtained. Keywords: Open Access; information; Technology; Students; University of Tiareten_US
dc.description.abstractتهدف الدراسة إلي الوصول الحر للمعلومات ومتابعة وتقييم مستوى الطلبة والأساتذة من خلال التحكم في التكنولوجيا الحديثة في تقديم المعلومات،كما يهتم موضوع الدراسة مباشر بجانب مهم من الجوانب التي تحظى باهتمام كبير من طرف المختصين في ميدان المكتبات والمعلومات والمتمثل في الوصول الحر،ومن أهم النتائج المتوصل إليها تتلخص فيما يلي اغلب طلبة علم لمكتبات يجيدون استخدام تكنولوجيا المعلومات في المكتبة بنسبة78.75%،إن الوصول الحر للمعلومات حقق ميزة التفاعلية من خلال إمكانية الدخول إلى المستودعات الرقمية، توفر عملية التوجيه في المكتبة بنسبة 98.75%من خلال الخدمات التي توفرها من حسن استقبال وتوجيه، إن عملية الرقابة متوفرة في المكتبة استنادا على النتائج المتحصل عليها.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherكلية العلوم الانسانية و العلوم الاجتماعيةen_US
dc.relation.ispartofseriesالمجلد 6 العدد 1;-
dc.subjectالوصول الحرen_US
dc.subjectالمعلوماتen_US
dc.subjectتكنولوجياen_US
dc.subjectطلبةen_US
dc.subjectجامعة تيارتen_US
dc.titleالوصول الحر للمعلومات وتأثيرها في التحصيل العلمي : دراسة علي طلبة علم المكتبات جامعة تيارت نموذجاen_US
dc.title.alternativeOpen Access To Information And Its Impact On Educational Attainment: Study On Students Of Library Science University Of Tiaret As A Modelen_US
dc.typeArticleen_US
Collection(s) :المجلد السادس/ العدد 1



Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.