Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document :
http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/10909
Affichage complet
Élément Dublin Core | Valeur | Langue |
---|---|---|
dc.contributor.author | بوخاري, عمر | - |
dc.date.accessioned | 2023-04-24T10:50:17Z | - |
dc.date.available | 2023-04-24T10:50:17Z | - |
dc.date.issued | 2019-01-31 | - |
dc.identifier.citation | https://www.asjp.cerist.dz/en/article/94635 | en_US |
dc.identifier.issn | 2710-8031 | - |
dc.identifier.uri | http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/10909 | - |
dc.description | Abu Muhammad Ali bin Hazm self-aspects in Poetry and prose Abstract: This study summarizes the self-aspects of Abi Muhammad Ali Ibn Hazm in the poetry and prose. In poetry, it contained responses with which he faced his friends and opponents in the poetic contexts which were sent to him, and he sometimes makes into prose as double response, such as the one to the Naqfour. He also acts in prose that included his messages in the controversy or in the denial of the charges and attributes that are not suitable for him. | en_US |
dc.description.abstract | تتلخص الدراسة حول الجوانب الذاتية لابي محمد علي ابن حزم في النظم والنثر، ففي الشعر احتوت على تلك الردود التي واجه بها أصدقاءه وخصومه على نمط السياقات الشعرية التي وردت إليه، وأحيانا برويّها، وبأضعاف ما وردت إليه، كالقصيدة التي ردّ بها على نقفور، وكذلك فعل في النثر الذي إشتملت عليه رسائله في الجدل، أو في نفي ما ألصق به من تهم وصفات لا تليق بشخصه | en_US |
dc.language.iso | other | en_US |
dc.publisher | كلية العلوم الانسانية و العلوم الاجتماعية | en_US |
dc.relation.ispartofseries | المجلد 2 العدد 1; | - |
dc.subject | ابن حزم، شعره، ثره، الأندلس | en_US |
dc.title | أبومحمد علي بن حزم جوانب ذاتية في نظمه ونثره | en_US |
dc.type | Article | en_US |
Collection(s) : | المجلد الثاني / العدد 1 |
Fichier(s) constituant ce document :
Fichier | Description | Taille | Format | |
---|---|---|---|---|
أبومحمد علي بن حزم جوانب ذاتية في نظمه ونثره.pdf | 653,39 kB | Adobe PDF | Voir/Ouvrir |
Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.