Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/10318
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorعثمان, ليلى-
dc.date.accessioned2023-04-03T09:03:51Z-
dc.date.available2023-04-03T09:03:51Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationhttps://www.asjp.cerist.dz/en/article/122558en_US
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/10318-
dc.description.abstractنتيجة لتعدد المترشحين يشتد التنافس بينهم، فكل مرشح يحاول أن يبرز نفسه بالإعلان عن برنامجه ومقترحاته السياسية وفق ما يعرف بالحملة الانتخابية، ولكي لا تعم الفوضى وضع المشرع الجزائري مجموعة من القوانين لتنظيمها من توقيت ومدة الحملات الانتخابية والوسائل المسموحة والممنوعة استعمالها. تهدف هذه الدراسة إلى إبراز كيفية تسويق الحملة الانتخابية مع تحديد عوامل نجاح رئاسيات 2004، واعتمدنا في ذلك على الأسلوب الوصفي التحليلي وفي الأخير توصلنا إلى أن الحملة الانتخابية تتم وفق استراتجيات وأساليب محددة. توصلت هذه الدراسة إلى أن الحملة الانتخابية لرئاسيات 2004 كانت سنة مميزة للمترشح عبد العزيز بوتفليقة حيث اكتسح الساحة ونال أعلى نسبة تصويت 85 بالمئة ويمكن أن نرجع أسباب الفوز أو النجاح إلى عوامل سياسية واقتصادية والاهم من ذلك العوامل الشخصية.en_US
dc.description.sponsorship, the competition intensified. Every candidate tries to show himself by announcing his program and political suggestions by electoral campaign. In order to avoid the chaos, the Algerian legislator has set a number of laws to regulate the timing and duration of electoral campaigns and the permitted and prohibited means of using them. This study aims to displaying the marketing of election campaign, and we determining the success factors of 2004 presidency, we have adopted also analytical discprective method. We have concluded that the election compaign is conducted according to specific strategies and methods. We also have found that the election campaign of 2004 presidency was a special year for the candidate abd elaziz boutaflika where he had token the highest voting rate of 85%, We can return the reasons for victory to political, economic reason, and more importantly personal reasons.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherFACULTE DES SCIENCES ECONOMIQUES , SCIENCES COMMERCIALES ET SCIENCES DE GESTIONen_US
dc.relation.ispartofseriesمجلة الدراسات التجارية والاقتصادية المعاصرة Volume 2, Numéro 2;-
dc.subjectالتسويق السياسي، الحملات الانتخابية، الحملة الانتخابية للانتخابات الرئاسية 2004. Politics Marketing, Electoral Campaigns, Presidential Election Campaign 2004en_US
dc.titleتسويق الحملة الانتخابية: عوامل نجاح رئاسيات 2004en_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:volume 02



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.