Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/10044
Title: استخدام وسائل التواصل الاجتماعي كأداة لترويج منتجات التأمين: دراسة مقارنة بين الجزائر وفرنسا
Authors: العربي, عبد الصمد حمزة
Keywords: المنتج التأميني
الترويج
وسائل التواصل الاجتماعي
اليوتيوب
Issue Date: 20-Jul-2021
Publisher: كلية العلوم الاقتصادية والتجارية وعلوم التسيير
Citation: https://www.asjp.cerist.dz/en/article/160021
Series/Report no.: مجلة الدراسات التجارية والاقتصادية المعاصرة;Volume 4, Numéro 2
Abstract: تهدف الدراسة إبراز مدى أهمية وسائل التواصل الاجتماعي في شركات التأمين كوسيلة لترويج منتجات التأمين، مع إبراز أهم الإحصائيات حول استخدام وسائل التواصل الاجتماعي في العالم، وعرض أهم الشركات التأمينية المستخدمة لوسائل التواصل الاجتماعي في نشاطها التسويقي لمنتجات التأمين كسياسة ترويجية في الجزائر وفرنسا. اعتمدنا على المنهج الوصفي التحليلي في دراستنا من خلال عرض النتائج وتحليلها، وأهم النتائج المتوصل إليها تمثلت في أنه شركات التأمين تبقى أقل استخداما لوسائل التواصل الاجتماعي المتمثلة في كل من الفايسبوك، التويتر، اليوتوب. كما أن شركات التأمين في الجزائر لا تعتمد بصفة كبيرة على وسائل التواصل الاجتماعي ولا تستغلها كما يجب للترويج منتجاتها التأمينية. أما أهم التوصيات التي يمكن تقديمها هي تكوين قاعدة معطيات على منصات التواصل الاجتماعي لجمع البيانات حول العملاء وتحليلها للوصول إلى سياسات تسويقية مناسبة لمنتجات التأمين، وهذا بالتعاون مع الشركات المتخصصة في التطبيقات الذكية
Description: This study aims to showing the importance of social media in insurance companies as a means of promoting insurance products..with showing the most important statistics about the use of social media in the world..and presenting the most important insurance companies that use sociale media in their marketing activities for insurance products as a promotional policy in Algeria and france. We relied our study on the descriptive and analytical approache by presenting and analyzing the results, and the most important results reached were that insurance companies remain less use of social media, represented by Facebook, Twitter, Youtube…also, insurance companies in Algeria do not rely heavily on social media and do not use them as they should to promote their insurance products. And the important recommendations that can be made is to create a database on social media platforms to collect data about customers and analyze it to reach appropriate marketing policies for insurance products, and this is in cooperation with companies specialized in smart applications.
URI: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/10044
Appears in Collections:volume 04



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.