Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document :
http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/9616
Titre: | تعليمية النحو العربي لتلاميذ السنة الرابعة ابتدائي-الجيل الثاني أنمودجا |
Auteur(s): | بلهزيل, إكرام |
Mots-clés: | النحو التعليمية القواعد المدرسة الجزائرية |
Date de publication: | jui-2022 |
Editeur: | جامعة ابن خلدون-تيارت |
Résumé: | يسعى هذا البحث الموسوم بتعليمية النحو العربي لتلاميذ السنة الرابعة ابتدائي إلى الكشف عن واقع تدريس نشاط القواعد في ظل النظام التعليمي الجديد. إذ سلطنا العيون عن بعض المفاهيم في العملية التعليمية. ثم وقفنا عند دراسة أهم طرائق تعليم النحو العربي مع تشخيص أسباب ضعف التلاميذ فيه وكيفية علاجها. وختمنا البحث بدراسة ميدانية تهدف إلى وصف عملية تدريس القواعد النحوية، أهدافا ومحتوى مع رصد الصعوبات والمعوقات التي تعترض سير الدرس. |
Description: | This research, entitled “the teaching of the Arabic grammar to the fourth year elementary pupils”, aims to reveal the reality of teaching grammar subjects within the new educational system. We have underlined some concepts in the educational process. Then we shed light on the most important methods of teaching Arabic grammar with the diagnosis of the causes of weakness of pupils and how to treat them (solution). The last part of the study which is a field study (practical par) aimed at describing the process of teaching grammatical rules, objectives and content, while monitoring the difficulties and the obstacles that hinder the lesson progress |
URI/URL: | http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/9616 |
Collection(s) : | Master |
Fichier(s) constituant ce document :
Fichier | Description | Taille | Format | |
---|---|---|---|---|
TH.M.LET.AR.2022.246.pdf | 2,24 MB | Adobe PDF | Voir/Ouvrir |
Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.