Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document :
http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/16218
Titre: | دور المطالعة في تنشيط الذاكرة البصرية - اللغة العربية- |
Auteur(s): | تاج, فاطمة |
Mots-clés: | المطالعة الذاكرة البصرية القدرات الذهنية اللغة العربية |
Date de publication: | 2025 |
Editeur: | جامعة ابن خلدون |
Résumé: | تعتبر القراءة المتعمقة و البحث في الكتب والنصوص لغرض التعلم أو الإستنتاج أو حتى الترفيه, من العوامل المهمة في تطوير وتنمية القدرات الذهنية, وتوسيع المعرفة, وكذا تحسين مستوى القراءة والكتابة بالنسبة للتلاميذ, وذلك بمساعدة المعلم للتلميذ في تحسين قدراته واستغلال إمكانياته خاصة إستغلال الذاكرة البصرية, وهي القدرة على تذكر المعلومات التي تم إستيعابها عن طريق البصر, فهناك علاقة مهمة بين الإدراك البصري والتخزين العقلي للمعلومات, والقدرة على إسترجاع المشاهد المخزنة والمعلومات, كل ذلك يساعد المتعلم على تحسين مستواه والتقدم والتطور في تحصيله المعرفي. |
Description: | Deep reading and research into books and texts for the purpose of learning, inferring, or even entertainment are important factors in developing and enhancing mental abilities, expanding knowledge, and improving students' reading and writing skills. This is achieved through teacher assistance in enhancing students' abilities and exploiting their potential, particularly their visual memory, it is the ability to recall information learned visually. There is a significant relationship between visual perception and mental storage of information. The ability to retrieve stored images and information helps learners improve their level and advance and develop their cognitive attainment |
URI/URL: | http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/16218 |
Collection(s) : | Master |
Fichier(s) constituant ce document :
Fichier | Description | Taille | Format | |
---|---|---|---|---|
TH.M.LET.2025.06.pdf | 4,26 MB | Adobe PDF | Voir/Ouvrir |
Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.