Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document :
http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/14824
Titre: | صناعة المصطلح التربوي بين التجديد اللغوي وتدوير المفردات |
Auteur(s): | عمالو, محمد أمين طيب, محمد سعيد |
Mots-clés: | المنهاج المصطلح التربوي التجديد اللغوي تدوير المفردات |
Date de publication: | jui-2024 |
Editeur: | جامعة ابن خلدون-تيارت |
Résumé: | في سياق الاسهام ولوبضلع في تحقيق مساعي صناعة المصطلح التربوي وفق أسس ومنهجيات صحيحة ومن خلال وقع اختيارنا على الموضوع الموسوم ب "صناعة المصطلح التربوي بين التجديد اللغوي وتدوير المفردات "منهاج اللغة العربية لمرحلة التعليم الابتدائي "انموذجا" ومن خلاله يسعى الباحثان الى الإجابة عن التساؤلات الآتية: ماصور التعريف بالمصطلح التربوي وعرضه في منهاج اللغة العربية لمرحلة التعليم الابتدائي؟ ماآليات صناعة المصطلحات التربوية الواردة في المنهاج ؟ ماهي ابرز مشكلات وضع المصطلح سكا ومفهوما واستعمالا؟ تمثل العروض النظرية التي سيقدمها البحث اجابات ممكنة لهذه الأسئلة لنتطرق الى محور الموضوع وجوهره : مااشكال التجديد اللغوي اوتدوير المفردات في المصطلحات الواردة في منهاج اللغة العربية لمرحلة التعليم الابتدائي؟ |
Description: | In the context of contributing to the endeavours of the educational term industry in accordance with valid principles and methodologies, through which our choice has been made on the topic labeled: "The pedagogical term industry between linguistic renewal and recycling of vocabulary" Arabic curriculum for primary education "Model". The researchers seek to answer the following questions: - What is the definition of the term "education" in the Arabic curriculum for primary education? - What mechanisms are the curriculum's educational terminology? - What are the most significant problems with setting the term as a mindset, concept and usage? The presentations that the research will provide are possible answers to these questions. Let us address the theme and substance of the topic: What forms of linguistic renewal or recycling vocabulary in the terminology in the Arabic curriculum for primary education? |
URI/URL: | http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/14824 |
Collection(s) : | Master |
Fichier(s) constituant ce document :
Fichier | Description | Taille | Format | |
---|---|---|---|---|
TH.M.LET.2024.02.pdf | 1,83 MB | Adobe PDF | Voir/Ouvrir |
Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.