Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/13841
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorنواصرية, ناصر-
dc.contributor.authorروابعية, قادة-
dc.date.accessioned2023-11-19T08:32:56Z-
dc.date.available2023-11-19T08:32:56Z-
dc.date.issued2023-06-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/13841-
dc.descriptionThis research Paper deals with the role of product quality in attracting consumers in the technology market, as is the case with the development of the concept of marketing and the adoption of the philosophy towards consumer orientation, it has become necessary to study his behavior and the factors that affect his buying decisions, hence the quality of the product appears as an influencing factor in Final consumer purchasing decisions. And the services of the institution as an important decisive factor in the competitive disputes between institutions on the one hand, and on the other hand, because of its important role in meeting the needs and desires of the consumer. The study concluded with a set of results, the most important of which is that product quality has an important role in choosing the final consumer, and that meeting consumer needs is one of the most important concerns of institutions to satisfy their customers. The study also concluded that a good product builds confidence between the company and the final consumer. The study recommended that the product should be taken care of and the quality rules applied to it, and that companies should try to satisfy the customer by giving him the highest possible quality at a reasonable price. The study also recommended that in light of competition, building trust between the customer and the company is one of the most important fundamentalsFundamentals of marketingen_US
dc.description.abstractتتناول هذه الورقة البحثية دور جودة المنتج في جذب المستهلكين في سوق التكنولوجيا، كما هو الحال مع تطور مفهوم التسويق واعتماد الفلسفة تجاه توجه المستهلك، فقد أصبح من الضروري دراسة سلوكه والعوامل التي تؤثر على قرا رات الشراء الخاصة به، ومن هنا تظهر جودة المنتج كعامل مؤثر في قرارات الشراء الخاصة بالمستهلك النهائي. وخدمات المؤسسة كعامل حاسم مهم في النزاعات التنافسية بين المؤسسات من جهة، ومن جهة أخرى لما لها من دور مهم في تلبية احتياجات ورغبات المستهلك. وقد خلصت الدراسة الى مجموعة نتائج اهمها ان لجودة المنتج دور مهم في اختيار المستهلك النهائي، وان تلبية احتياجات المستهلك من اهم اهتمامات المؤسسات لإرضاء زبائنها، كما خلصت الدراسة الى ان المنتج الجيد يبنى ثقة بين الشركة والمستهلك النهائي. واوصت الدراسة على وجوب الاهتمام بالمنتج وتطبيق قواعد الجودة عليه، وان على الشركات محاولة ارضاء الزبون بإعطائه اعلى جودة ممكنه بسعر مناسب، كما اوصت الدراسة انه في ظل التنافسية بناء الثقة بين الزبون والشركة يعد من أهم اساسيات التسويق.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدون-تيارتen_US
dc.subjectالمنتجen_US
dc.subjectسلوك المستهلكen_US
dc.subjectنظام ضمان الجودةen_US
dc.subjectمنتجات كوندور الالكترونيةen_US
dc.titleضمان المنتجات كوسيلة لجذب المستهلكينen_US
dc.typeThesisen_US
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.COM.2023.167.pdf1,51 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.