Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/13833
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorبن عيادة, فاطمة-
dc.contributor.authorبن عبد الله, خالدية-
dc.date.accessioned2023-11-16T13:39:32Z-
dc.date.available2023-11-16T13:39:32Z-
dc.date.issued2023-06-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/13833-
dc.descriptionThe study aimed to know which delivery services contribute to improve the performance of the organization, and the field of study was dropped on Tadjine Tiaret restaurant, to achieve the desired objectives this study was conducted on a sample of the restaurant customers. The study used the analytical descriptive approach and the hypotheses were tested by using the statistical package for social sciences program SPSS v22. We have concluded in this study that delivery services are tool for excellence and contribute to raising the restaurant’s turnover and are considered a determining factor in making the purchasing decision for customers.en_US
dc.description.abstractهدفت الدراسة إلى معرفة مدى مساهمة خدمات التوصيل في تحسين أداء المؤسسة ، وأسقطت الدراسة الميدانية على مطعم "طاجين تيارت " ولتحقيق الأهداف المرجوة أجريت هذه الدراسة على عينة من زبائن المطعم حيث استخدمت الدراسة المنهج الوصفي التحليلي و منهج دراسة حالة ، وتم اختبار الفرضيات باستعمال برنامج الحزمة الإحصائية للعلوم الاجتماعية "SPSS v22"، وقد خلصنا في هذه الدراسة إلى أن خدمات التوصيل هي أداة للتميز و تساهم في رفع رقم أعمال المطعم و تعتبر عامل محدد لاتخاذ القرار الشرائي للزبائنen_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدون-تيارتen_US
dc.subjectخدمات التوصيلen_US
dc.subjectالأداءen_US
dc.subjectالمطعمen_US
dc.subjectزبائنen_US
dc.titleخدمات التوصيل و دورها في تحسين أداء المؤسسةen_US
dc.typeThesisen_US
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.COM.2023.159.pdf2,68 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.