
Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document :
http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/11205| Titre: | الأخلاق في براديغم ترسندنتالي مع إمانويل كانط |
| Auteur(s): | الوزاني, خيرة |
| Mots-clés: | الأخلاق الإرادة الخيرة المكتبات الجامعية الواجب الدين |
| Date de publication: | 1-jui-2020 |
| Editeur: | كلية العلوم الانسانية و العلوم الاجتماعية |
| Référence bibliographique: | https://www.asjp.cerist.dz/en/article/150261 |
| Collection/Numéro: | المجلد 1 العدد 1; |
| Résumé: | تتناول هذه الدراسة قراءة في البراديغم الجديد للفعل الأخلاقي الذي أرسى معالمه الفيلسوف الألماني إمانويل كانط ، عندما ربطه بمبادئ متعالية تحرره من أي أبعاد مادية وميولات سيكولوجية شخصية ،محاولا بهذا النظر الفلسفي العميق تصحيح توجهات سابقيه في نظرياتهم الأخلاقية التي حسب تصوره قد سلكت دربا خاطئا ، ومن جهة أخرى سعى إلى إعطاء الأخلاق نزعة كونية وشمولية يحكمها العقل والواجب لا المنافع والرغبات ، ليصبح النظر للأخلاق بوصفها قانونا عقليا ثابت وهذا ما يضفي عليها طابع الكمال |
| Description: | This study deals with a reading in the new Paradigm of the moral sc behavour which was built by the German philosopher Immanuel Kant . He connected this behavour with Transcendent Principles that free it from any physical dimensions and personal psychology tendencies , trying by this deep philosophical view correcting the philosophical directions of its predecessors , which , according to their perception , took the wrong path . In an other side , he sought to give morals a universal and a general tendency which ruled by mind and duty no benefits and desires , to view morality as a fixed mental law , which gives it the character of perfection |
| URI/URL: | http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/11205 |
| ISSN: | 2773-4005 |
| Collection(s) : | المجلد الاول / العدد 1 |
Fichier(s) constituant ce document :
| Fichier | Description | Taille | Format | |
|---|---|---|---|---|
| الأخلاق في براديغم ترسندنتالي مع إمانويل كانط.pdf | 7,6 MB | Adobe PDF | Voir/Ouvrir |
Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.