Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/9992
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorطاهر شريف, حسان-
dc.contributor.authorتقرورت, محمد-
dc.contributor.authorحسان, طه-
dc.date.accessioned2023-03-16T08:45:52Z-
dc.date.available2023-03-16T08:45:52Z-
dc.date.issued2020-07-15-
dc.identifier.citationhttps://www.asjp.cerist.dz/en/article/123193en_US
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/9992-
dc.descriptionThis study aims to shed light on the phenomenon of electronic commerce, its types and its benefits for organizations, consumers and societies. It aims also to present the reality of this type of commerce in the Arab countries through review of electronic infrastructure in these countries, discussing and analyzing the most important challenges and obstacles that facing the development of commerce electronic in these countries. The study showed that there is a development in the use of electronic commerce in the Arab countries, but there is a variation of this development between these countries. For example, the Gulf countries are among the most developed and used for electronic commerce compared to the rest of the other Arab countries. Thus, in this context, this study presented the most important requirements that must be met for the success of electronic commerce in the Arab countriesen_US
dc.description.abstractتهدف هذه الدراسة إلى تسليط الضوء على ظاهرة التجارة الإلكترونية وأنواعها وفوائدها على المنظمات والمستهلكين والمجتمعات، والتطرق إلى واقع هذه التجارة في الدول العربية من خلال استعراض البنية التحتية الإلكترونية في هذه الدول، ومناقشة وتحليل أبرز التحديات والمعوقات التي تقف أمام تطور التجارة الإلكترونية في الدول العربية، وقد أظهرت الدراسة إلى وجود تطور في استخدام التجارة الالكترونية في الدول العربية، غير أنه يوجد تباين في هذا التطور، حيث تعتبر دول الخليج من بين الدول الأكثر تطورا واستعمالا لها مقارنة بباقي الدول العربية الأخرى، وفي الأخير تقديم أهم المتطلبات الواجب توفرها لنجاح التجارة الالكترونية في الدول العربية.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherكلية العلوم الاقتصادية والتجارية وعلوم التسييرen_US
dc.relation.ispartofseriesمجلة الدراسات التجارية والاقتصادية المعاصرة;Volume 3, Numéro 3-
dc.subjectالتجارة الالكترونيةen_US
dc.subjectالبنية التحتية الالكترونيةen_US
dc.subjectالإنترنتen_US
dc.subjectتكنولوجيا المعلومات والاتصالاتen_US
dc.titleمتطلبات نجاح التجارة الالكترونية في الدول العربيةen_US
dc.typeArticleen_US
Collection(s) :volume 03

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
متطلبات نجاح التجارة الالكترونية في الدول العربية.pdf4,89 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.