Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/9616
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorبلهزيل, إكرام-
dc.date.accessioned2023-03-08T08:41:02Z-
dc.date.available2023-03-08T08:41:02Z-
dc.date.issued2022-06-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/9616-
dc.descriptionThis research, entitled “the teaching of the Arabic grammar to the fourth year elementary pupils”, aims to reveal the reality of teaching grammar subjects within the new educational system. We have underlined some concepts in the educational process. Then we shed light on the most important methods of teaching Arabic grammar with the diagnosis of the causes of weakness of pupils and how to treat them (solution). The last part of the study which is a field study (practical par) aimed at describing the process of teaching grammatical rules, objectives and content, while monitoring the difficulties and the obstacles that hinder the lesson progressen_US
dc.description.abstractيسعى هذا البحث الموسوم بتعليمية النحو العربي لتلاميذ السنة الرابعة ابتدائي إلى الكشف عن واقع تدريس نشاط القواعد في ظل النظام التعليمي الجديد. إذ سلطنا العيون عن بعض المفاهيم في العملية التعليمية. ثم وقفنا عند دراسة أهم طرائق تعليم النحو العربي مع تشخيص أسباب ضعف التلاميذ فيه وكيفية علاجها. وختمنا البحث بدراسة ميدانية تهدف إلى وصف عملية تدريس القواعد النحوية، أهدافا ومحتوى مع رصد الصعوبات والمعوقات التي تعترض سير الدرس.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدون-تيارتen_US
dc.subjectالنحوen_US
dc.subjectالتعليميةen_US
dc.subjectالقواعدen_US
dc.subjectالمدرسة الجزائريةen_US
dc.titleتعليمية النحو العربي لتلاميذ السنة الرابعة ابتدائي-الجيل الثاني أنمودجاen_US
dc.typeThesisen_US
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.LET.AR.2022.246.pdf2,24 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.