Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/9600
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorرافع, نادية-
dc.date.accessioned2023-03-08T07:11:26Z-
dc.date.available2023-03-08T07:11:26Z-
dc.date.issued2022-01-09-
dc.identifier.citationhttps://www.asjp.cerist.dz/en/article/176360en_US
dc.identifier.issn2716-8972-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/9600-
dc.descriptionThis study aims to identify the impact of the cognitive component and the emotional component present in the malls on building consumer attitudes towards them. A questionnaire was distributed to 200 consumers who visit the mall "Bab ezzouar", and through the results of the questionnaire, the hypotheses were tested based on the spss program, Using the Anova à 1 factor variance test. The results concluded that the location and external design (knowledge component1) affects the construction of consumer attitudes towards shopping centers, while the interior design (atmosphere) (cognitive component2) does not affect the construction of consumer attitudes towards malls, while the results showed that the way products are managed (emotional component) influence the construction of consumer attitudes towards malls. Keywords: Trends, cognitive component, emotional component, Shopping Center.en_US
dc.description.abstractتهدف هذه الدراسة إلى التعرف على أثر المكون المعرفي والمكون العاطفي الموجودين في المراكز التجارية على بناء اتجاهات المستهلكين نحوها، حيث وزعت استبانة على 200 مفردة من المستهلكين الذين يزورون المركز التجاري "باب الزوار"، ومن خلال نتائج الاستبيان تم اختبار الفرضيات بالاعتماد على برنامج spss، مستخدمين في ذلك اختبارات التباين الأحادي Anova à 1 Facteur. توصلت النتائج إلى أن الموقع والتصميم الخارجي (مكون معرفي1) يؤثر على بناء اتجاهات المستهلك نحو المراكز التجارية، أما التصميم (الجو) الداخلي (مكون معرفي 2) لا يؤثر على بناء اتجاهات المستهلك نحو المراكز التجارية، في حين بينت النتائج أن طريقة تسيير المنتجات (مكون عاطفي) تؤثر على بناء اتجاهات المستهلك نحو المراكز التجارية. الكلمات المفتاحية: الاتجاهات، المكون المعرفي، المكون العاطفي، المراكز التجارية.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherFACULTE DES SCIENCES ECONOMIQUES , SCIENCES COMMERCIALES ET SCIENCES DE GESTIONen_US
dc.relation.ispartofseriesمجلة الدراسات التجارية والاقتصادية المعاصرة المجلد 5 العدد 1;-
dc.subjectالاتجاهاتen_US
dc.subjectالمكون المعرفيen_US
dc.subjectالمكون العاطفيen_US
dc.subjectلمراكز التجاريةen_US
dc.titleاثر المكون المعرفي والعاطفي على بناء اتجهات المستهلكين نحو المراكز التجارية -دراسة ميدانية-en_US
dc.typeArticleen_US
Collection(s) :volume 05

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
اثر المكون المعرفي والعاطفي على بناء اتجهات المستهلكين نحو المراكز التجارية -دراسة ميدانية-.pdfJournal of Contemporary Business and Economic Studies Vol.(5) No.(1) (2022)4,27 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.