Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/9599
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorاحمد محمد علي, ابو محمد الطاهر-
dc.date.accessioned2023-03-07T15:08:27Z-
dc.date.available2023-03-07T15:08:27Z-
dc.date.issued2022-01-09-
dc.identifier.citationhttps://www.asjp.cerist.dz/en/article/176359en_US
dc.identifier.issn2716-8972-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/9599-
dc.descriptionThe study aimed to know the effect of internal marketing on customer loyalty, and it was represented in the following main question: Does internal marketing affect customer loyalty in Sudanese service institutions. The study was conducted in Sudanese service institutions, and 140 questionnaires were distributed, and the descriptive analytical approach was used, and the study found a positive effect of internal marketing on behavioral loyalty and cognitive loyalty. Keywords: training, incentives, internal communication, behavioral loyalty, emotional loyalty.en_US
dc.description.abstractهدفت الدراسة الى معرفة اثر التسويق الداخلي في ولاء العملاء، وقد تم تمثيلها في السؤال الرئيسي التالي: هل هناك تؤثر التسويق الداخلي في ولاء العملاء بالمؤسسات الخدمية السودانية. وتم اجراء الدراسة في المؤسسات الخدمة السودانية، وتم توزيع عدد 140 استبانة، واستخدم المنهج الوصفي التحليلي، و وقد توصلت الدراسة الى وجود اثر إيجابي للتسويق الداخلي في الولاء السلوكي والولاء المعرفي، وتوصي الدراسة الى الاهتمام بالتدريب، والاتصال بين العاملين داخل المنظمة. الكلمات المفتاحية: التدريب، الحوافز، الاتصال الداخلي، الولاء السلوكي، الولاء العاطفي.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherFACULTE DES SCIENCES ECONOMIQUES , SCIENCES COMMERCIALES ET SCIENCES DE GESTIONen_US
dc.relation.ispartofseriesمجلة الدراسات التجارية والاقتصادية المعاصرة المجلد 5 العدد 1;-
dc.subjectالتدريبen_US
dc.subjectالحوافزen_US
dc.subjectالاتصال الداخليen_US
dc.subjectالولاء السلوكيen_US
dc.subjectالولاء العاطفي.en_US
dc.titleاثر التسويق الداخلي في ولاء العملاء بالمؤسسات الخدمية السودانيةen_US
dc.title.alternativeا The Impact Of Internal Marketing On Customer Loyalty In Sudanese Service Institutionsen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:volume 05



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.